Jak donoszą badania, rak prostaty jest najbardziej powszechnym rodzajem nowotworu wśród mężczyzn. Inicjatywa „Mosznowładcy”, istniejąca od 2014 roku, powstała, aby przekonywać mężczyzn do badań profilaktycznych. W ramach akcji można skorzystać z bezpłatnych konsultacji i USG w mobilnym gabinecie odwiedzającym największe polskie miasta, a także zapisać się na badania przesiewowe pod kątem wykrywania podwyższonych markerów nowotworowych prostaty. „Mosznowładcy” uczą też, jak badać się samodzielnie i na jakie objawy należy zwracać uwagę.
Kampania oficjalnie wystartuje 12 października w Gdańsku, aby następnie odwiedzić 10 miast.
Zobacz również
Podczas akcji mężczyźni będą mogli wykonać bezpłatne badania USG jąder i testy PSA, pozwalające wcześnie wykryć nowotwór prostaty. Jesienna kampania ma związek z obchodzonym w listopadzie miesiącem walki z rakiem prostaty.
W tym roku „Mosznowładcy” postanowili skupiać się nie tylko na ryzyku choroby nowotworowej wśród mężczyzn, ale także na zdrowiu psychicznym. „Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 3000 osób, ale ponad 5300 odbiera sobie życie. 85% to mężczyźni. Wyciągnij rękę do swoich przyjaciół. Porozmawiaj z nimi. O zdrowiu, nie tylko tym fizycznym” – czytamy na oficjalnej witrynie kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Już po raz 10. wspieramy akcję Mosznowładcy, zachęcając mężczyzn do regularnych badań profilaktycznych. Cieszymy się, że nasza wieloletnia współpraca przynosi tak dobre efekty – do tej pory przebadaliśmy ponad 30.000 mężczyzn. Podejmując takie działania chcemy zwrócić uwagę na męskie
zdrowie i uświadamiać, jak ważne jest prowadzenie zdrowego stylu życia. Liczymy na to, że podobnie, jak w poprzednich latach, również w tym roku wielu mężczyzn skorzysta z możliwości bezpłatnych badań profilaktycznych – mówi Marta Pokutycka- Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Rzeczniczka Prasowa Nationale-Nederlanden wspierającego akcję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Znakiem rozpoznawczym kampanii „Mosznowładcy” są zdjęcia prezentujące mężczyzn z charakterystycznym, bujnym wąsem. W tym roku, po sesji fotograficznej wykonanej m.in. w zbrojach, bez skarpet i w szlafrokach, przyszedł czas na zdjęcia w strojach magnatów.
Ambasadorami kampanii po raz kolejny zostali youtuberzy: Cyber Marian, Michał Bańka (z kanału BaniakBaniaka), Karol Modzelewski, prezenter Mateusz Jędraś, wokalista Krzysztof Sokołowski (NocnyKochanek), Maciej Mazurek (znany jako Zuch) i Jakub Nowicki.
Zdjęcia: www.mosznowladcy.pl
PS Mosznowładcy sezon 2023 – po raz kolejny centra G City wspierają prozdrowotną akcję dla mężczyzn
Trwa jubileuszowa edycja kampanii Mosznowładcy, która na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń wielu polskich miast! Jej organizatorem i pomysłodawcą jest Fundacja Kapitan Światełko.