Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Mountainwear Rescue”: Mammut przypomina, że outdoorowe ubrania nie są miejską modą

mountain rescue mammut
Mammut startuje z kampanią „Mountainwear Rescue”, by przypomnieć, że techniczna odzież ma swoje prawdziwe miejsce – w górach.
O autorze
1 min czytania 2025-09-11

„Gorpcore”, czyli styl ubioru charakteryzujący się noszeniem technicznych strojów sportowych na co dzień, w sytuacjach, które tego nie wymagają, staje się coraz bardziej popularny i widoczny na ulicach miast.

Mammut i antygorpcore’owe stanowisko

Wiele marek uważa, że styl „gorpcore” nie jest niczym złym, wręcz przeciwnie – daje możliwość pokazania odzieży i sprzętu poza górskimi szczytami, jednak Mammut jest innego zdania. Firma wprowadziła ironiczną kolekcję „Mountainwear Rescue”, w której stawia się w roli obrońcy technicznego ubioru outdoorowego i zachęca do korzystania z ich ubrań w sposób zgodny z ich pierwotnym przeznaczeniem.

– Nasz sprzęt spędza więcej godzin w kawiarniach niż na skałach. A najtrudniejszym zadaniem jest dla niego nawigowanie w kolejce po matcha latte, zamiast pokonywania drogi do epickiej wspinaczki. Uważamy, że zasługuje na coś więcej – brzmi stanowisko marki Mammut.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcję promuje spot, w którym przedstawiciele Mammuta konfiskują odzież influencerom i pracownikom biurowym. Film utrzymano w estetyce lo-fi po to, by wzorowane na nagrania z monitoringu CCTV fragmenty, podkreśliły powagę podejścia marki do sytuacji.

Ratownik odzieży górskiej

Jedną z akcji powstałej w ramach kampanii jest dostępna na stronie rekrutacja na stanowisko ratownika odzieży górskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Szukamy kogoś, kto potrafi dostrzec odzież górską w niebezpieczeństwie z odległości 50 metrów i nie boi się prowadzić tych pięknie niezręcznych rozmów z dobrze życzącymi entuzjastami sprzętu. Jesteś jak przyjazny Spider-Man z sąsiedztwa. Ale zamiast ratować koty z drzew, ratujesz poważny sprzęt górski przed życiem w kawiarniach na chodnikach – napisano w ogłoszeniu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ci, którzy dostaną „pracę” będą dokumentowali niewłaściwe użycie sprzętu, rozdając przy tym specjalnie zaprojektowane „mandaty” oraz nagrywając treści do mediów społecznościowych.

Za kampanię odpowiada agencja reklamowa DEPT.

PS Kurtka na przyszłość? Marka Carhartt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zwolenników eko-mody