„MOŻNA”: kampania muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel, które rusza już 4 września

„MOŻNA”: kampania muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel, które rusza już 4 września
W Międzynarodowym Dniu Czekolady, 4 września, swoje drzwi przed miłośnikami słodkości otworzy muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel. Będzie można nie tylko podziwiać eksponaty, ale też powąchać, dotknąć, a nawet spróbować. Czekolada poleje się strumieniami. Bilety można kupować już od 5 sierpnia br.
O autorze
3 min czytania 2024-08-06

Fabryka Czekolady E. Wedel to miejsce poświęcone przede wszystkim czekoladzie, ale też historii rodziny Wedlów – połączenie tych dwóch elementów tworzy muzeum będące żywym dowodem pasji do czekolady oraz zaangażowania w rozwój lokalnej społeczności. Dla firmy E. Wedel jest to również ważny element strategicznego rozwoju i wyjście poza standardowe ramy przedsiębiorstwa produkcyjnego – oznacza dywersyfikację biznesu, zapewnia nową odsłonę marki i stanowi zaproszenie zwiedzających do doświadczania świata czekolady w zupełnie nowej odsłonie.

Pomysł na stworzenie muzeum zrodził się z inicjatywy grupy pracowników Wedla, którzy pragnęli pielęgnować dziedzictwo firmy i otworzyć świat czekolady na nowe formy interakcji ze zwiedzającymi oraz społecznością lokalną. Za stworzenie tego miejsca są odpowiedzialni nie tylko eksperci i pracownicy firmy Wedel. Projekt nowego budynku został zrealizowany przez renomowaną warszawską pracownię architektoniczną BiM Architekci.

Wystawę w Fabryce Czekolady E. Wedel przygotowała Pracownia WWAA, a za treści multimedialne odpowiada Lunapark Motion Arts Collective. Identyfikację wizualną stworzyło Studio Homework, konsultowane z Patrykiem Hardziejem, uczniem Karola Śliwki, projektanta kultowego opakowania Czekolady Jedynej. Budynek, obejmujący zarówno część muzealną, jak i produkcyjną, zajmuje ponad 8 tys. mkw.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wystawa angażująca wszystkie zmysły

W muzeum będzie można dotykać eksponatów, podjadać smakołyki, obserwować prawdziwy proces produkcji oraz oblizywać palce podczas tworzenia własnej tabliczki czekolady. Wizyta w tym miejscu będzie więc wielowymiarową podróżą – od momentu przekroczenia progu, odwiedzający zanurzą się w świecie pełnym interaktywnych wystaw, zapachów, smaków i tekstur, które pobudzą ich zmysły. Z jednej strony będą to unikalne aromaty, docierające do nich zarówno od prawdziwych linii produkcyjnych, które są częścią muzealnego budynku, jak i czekoladowych eksponatów, a z drugiej możliwość spróbowania wedlowskiej czekolady na dwóch etapach zwiedzania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na każdym piętrze Fabryki Czekolady E. Wedel goście będą bowiem mieli okazję odkryć tajemnice procesu tworzenia czekolady – od wyboru ziaren kakaowca, przez ich prażenie, aż do finalnego opakowania produktu gotowego, a także jej historię, której nie byłoby w Polsce bez rodziny Wedlów. Na terenie muzeum znajdują się różnorodne strefy, z których każda przedstawia inny etap procesu produkcji czekolady – dla przykładu w części Projektantki, po której będzie oprowadzać wirtualna przewodniczka Marta, dowiedzą się, jak powstają opakowania produktów marki, będą mieli także możliwość dotknięcia oryginalnych eksponatów, takich jak przycisk do papieru przedstawiający Chłopca na Zebrze z lat 30. oraz figurka-opakowanie z tego samego okresu, stworzona przez lalkarza Edwarda Manitiusa. Ponadto zwiedzający będą mogli zaprojektować własne opakowanie Ptasie Mleczko®, czy eksperymentować z wykrojnikami opakowań. Na koniec wizyty każdy będzie mógł zatrzymać się na coś słodkiego przy wyspie Pijalni Czekolady E. Wedel usytuowanej przy głównym wejściu, a także zajrzeć do muzealnego sklepu z pamiątkami, w którym znajdzie różnorodne upominki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo dla wszystkich odwiedzających dostępny będzie taras widokowy na 6. piętrze, z którego będzie można podziwiać Jezioro Kamionkowskie oraz piękną panoramę Warszawy.

Równocześnie ze startem sprzedaży biletów online wystartowała także kampania pod hasłem „MOŻNA”, która promuje muzeum. Potrwa ona do połowy października, a obejmuje takie kanały jak social media (Facebook, Instagram, TikTok), reklamy digital (programmatic i SEM), radio oraz formaty OOH. Lokalne citylighty, digital citylighty oraz reklamy na autobusach (bus backs) dodatkowo wzmocnią komunikację w stolicy. Zaplanowana została również kampania influencerska.

Za koncept kreatywny oraz narzędzia kampanii otwierającej Fabrykę Czekolady E. Wedel odpowiedzialna jest agencja Golden Submarine. Zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith Media. Koordynację działań PR związaną z muzeum powierzono 24/7Communication, a w obszarze korporacyjnym – SEC Newgate. Agencja Lettly odpowiada za współpracę z influencerami, natomiast agencje Panowie Programiści i Twin Collective zajmują się budową strony WWW.

– Kampania „MOŻNA” to nasze zaproszenie zarówno do świata czekolady, jak i oczywiście samej Fabryki Czekolady E. Wedel. Z doświadczenia wiemy, że takie okazje jak Noc Muzeów czy Czekoladowe Weekendy budziły ogromne zainteresowanie tym, co dzieje się za drzwiami fabryki. Otwarcie muzeum jest więc dla nas naturalnym krokiem, aby konsumenci mogli poznawać tajniki naszej pracy, nie tylko od święta. Jednak co ważne – Fabryka Czekolady E. Wedel to nie tylko „zwykłe” muzeum, co również chcieliśmy podkreślić w samej kampanii. Bo czy w muzeum można leżeć na czekoladzie? Czy można dotykać eksponaty? Lub podglądać proces produkcji? W naszym zdecydowanie MOŻNA! Serdecznie zapraszamy więc wszystkich do odwiedzenia tego niesamowitego miejsca i przekonania się o tym na własne oczy (i nie tylko!) – podkreśla Marta Pawłowska, Brand Managerka Fabryki Czekolady E. Wedel.

Oficjalna dystrybucja biletów do Fabryki Czekolady E. Wedel, usytuowanej przy alei Emila Wedla 5, rozpoczęła się 5 sierpnia na stronie internetowej fabrykaczekolady.pl. Od 4 września będzie je można kupić także stacjonarnie – w biletomatach przy główny wejściu oraz w kasach muzeum. Ceny kształtują się następująco: normalne – 70 zł, a ulgowe – 55 zł. Dostępne będą także bilety rodzinne i grupowe.

Zdjęcia: mat. pras.