„Każdy z nas ma swoją naturę. I jest też natura, którą ma każdy z nas” – pod tym hasłem startuje druga już edycja „Czarnej Polany”, projektu artystycznego pod mecenatem Żubrówki Czarnej. Tytułowa „Czarna Polana” jest miejscem dialogu, w którym spotykają się różne dziedziny sztuki, a na bazie ich współpracy rodzą się dzieła inspirowane relacją człowieka z naturą.
– Jesteśmy niezwykle dumni mogąc przedstawić drugą odsłonę projektu „Czarnej Polany”, nad którym mecenat artystyczny objęła Żubrówka Czarna – mówi Monika Grudniak, junior brand manager marki. – Ta marka, która swoją jakość i łagodny smak zawdzięcza wyłącznie naturalnym, polskim składnikom, posłużyła twórcom jako inspiracja do stworzenia tak szeroko zakrojonego dzieła. Jesteśmy przekonani, że opowieść o relacji człowieka z naturą zachęci wszystkich do refleksji nad tym, jak wygląda nasza współczesność i jakie miejsce powinna w niej zajmować natura – dodaje Grudniak.
Zobacz również
W drugiej edycji projektu, inspirowanego historią marki Żubrówka Czarna, twórcy poruszają problem technologii, mediów społecznościowych i otaczających nas innowacji. Stanowią one barierę między człowiekiem, a naturą – zarówno naszą własną, jak i tą wokół nas. By opowiedzieć tę historię, na „Czarnej Polanie” spotkali się legendarny muzyk i wokalista – Muniek Staszczyk, światowej sławy reżyser i animator – Tomasz Bagiński, projektant Michał Łojewski, twórca innowacyjnej marki odzieżowej UEG oraz projekt muzyczny Albo Inaczej.
W nowej odsłonie projektu „Czarna Polana” znowu zobaczymy teledysk autorstwa Tomasza Bagińskiego. Tym razem jednak jego motywem przewodnim jest pytanie, czy w natłoku technologii zwykły człowiek potrafi jeszcze znaleźć czas, aby cieszyć się otaczającą go naturą i innymi ludźmi. Tytułowa „Czarna Polana” jest metaforą miejsca, gdzie technologia traci swoją władzę nad człowiekiem, nadal pozostając częścią jego życia. Za warstwę muzyczną klipu odpowiedzialna była ekipa Alkopoligamii w ramach projektu Albo Inaczej. Jest to wyjątkowy koncept muzyczny, w którym klasyka polskiego rapu ujęta zostaje w ramy zupełnie nowych aranżacji – jazzowych, popowych lub elektronicznych. Do przekazania idei „Czarnej Polany” wykorzystano utwór „Co to za miejsce?” z debiutanckiej płyty donGURALesko z 2002 roku. Opowieść o szarości i coraz większym tempie życia oraz refleksji nad sensem naszej egzystencji wyśpiewał w rockowej wersji Muniek Staszczyk, obecny na muzycznej scenie od ponad 35 lat. Wokalista, autor tekstów i lider T.Love wystąpił także w samym teledysku.
„Czarna Polana” to jednak nie tylko sfera muzyczna i wizualna. W tym roku projekt ma o wiele szerszy zakres, a jego idea rozszerza się także na kolekcję ubrań polskiej marki UEG. Michał Łojewski, projektant i założyciel UEG, przygotował limitowaną kolekcję ubrań inspirowanych naturą. Jej design nawiązuje do struktury spękanego węgla drzewnego, którym filtrowana jest Żubrówka Czarna. Szczeliny w węglu symbolizują płynącą przez Puszczę Białowieską wodę oraz dodany do niej w procesie produkcji spirytus pszeniczny. To właśnie te 3 elementy tworzą łagodną naturę Żubrówki Czarnej. Projekt wspierany też będzie konkursem dla konsumentów zatytułowanym „Czarna Polana pełna nagród”, w którym do wygrania będzie limitowana kolekcja odzieży marki UEG oraz eleganckie zestawy degustacyjne Żubrówki Czarnej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Na zakończenie „Czarnej Polany” planowane jest otwarcie showroomu w centrum Warszawy przy współpracy z grupą mediową Newonce. Na miejscu będzie można zobaczyć kolekcję UEG, teledysk, spotkać się z Twórcami oraz osobiście sprawdzić co zainspirowało twórców do zaangażowania się w projekt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za produkcję teledysku odpowiedzialny jest dom produkcyjny Dobro, a za postprodukcję Platige Image. Koncepcję tegorocznej „Czarnej Polany” i plan komunikacji przygotowały agencje Feeders i 2012. Za promocję w mediach odpowiada Fabryka Marketingu.
Więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronie www.czarnapolana.pl oraz na profilu marki na Facebooku.