Letnie miesiące to czas, kiedy wielu z nas decyduje się na podróże. Jedni wybierają samoloty, a inny ruszają w świat samochodami. Właśnie do kierowców aut skierowana jest akcja fińskiej firmy Musti Group, która produkuje produkty do pielęgnacji zwierząt.
Akcja skupia się na pokazywaniu Finom, jak może wyglądać psi udar słoneczny, będący jednym z najczęstszych efektów przebywania w wysokich temperaturach. Jak do nich dochodzi? Poza spacerami w pełnym słońcu powodem jest także pozostawianie czworonogów w rozgrzanych samochodach. Choć wielu opiekunom psów może się wydawać, że kilka minut spędzonych w aucie to nic groźnego, a lato w Skandynawii wcale nie należy do najgorętszych, to w rzeczywistości o udar wcale nie jest trudno.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby to uzmysłowić, Musti Group jeździ po całym kraju samochodem, w którym zamknięty jest specjalnie zaprojektowany pies-robot. Parkując auto m.in. na sklepowych parkingach czy w pobliżu centrów miast, pomysłodawcy pozwalają przechodniom przekonać się, jak wygląda pies, który cierpi z gorąca. Robot został zaprogramowany tak, że jego wstępnie zakodowane ruchy, które symulują objawy udaru cieplnego, są wyzwalane przez czujniki ciepła umieszczone wewnątrz samochodu i reagujące na zmiany temperatury.
Za kampanię odpowiada agencja Erma&Reinikainen.
PS „Ratujmy małe łapki”: Purina pomaga chronić psie łapy przed nagrzanym asfaltem
Marka karmy dla zwierząt Purina postanowiła walczyć z oparzeniami psich łap powodowanymi rozgrzanym asfaltem. Stworzyła nadruki na chodniki, które zmieniają kolor, gdy temperatura sięga 27°C.