Do tej pory twórcy krótkich formatów na TikToku mogli dodawać do swoich filmików wybrane ścieżki dźwiękowe zgromadzone w bibliotece platformy. Aby umożliwić tiktokerom wykorzystywanie popularnych utworów muzycznych, ByteDance – właściciel TikToka – był zobowiązany do zawarcia umów z największymi wytwórniami muzycznymi.
TikTok poinformował o stworzeniu własnej platformy marketingu muzycznego w celu promocji i dystrybucji muzyki, zapewniając jednocześnie artystom powiększanie ich grona fanów na całym świecie. Platforma SoundOn działała już w 2021 roku w wersji beta, a teraz zostanie udostępniona na szerszą skalę.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Odtąd artyści, którzy udostępniają swoją muzykę bezpośrednio do TikToka, otrzymują honorarium, kiedy ich utwór jest wykorzystany. SoundOn wypłaca twórcom muzyki 100% tantiem bez pobierania prowizji, co oznacza, że artyści nie tracą praw autorskich do swoich dzieł.
Piosenkarze i zespoły muzyczne mogą udostępniać swoje utwory serwisowi streamingowemu Resso należącemu do Byte Dance, a także do innych światowych platform streamingowych takich jak Spotify, Apple Music czy Deezer. W przypadku zewnętrznych serwisów wysokość tantiem po pierwszym roku współpracy spada jednak do 90%.
Co więcej, TikTok zapewnia dodatkowe wsparcie muzykom, którzy zarejestrują się do platformy. Artyści zyskają wgląd w rozwijającą się społeczność fanów, porady ekspertów z dedykowanego zespołu SoundOn, dostęp do zakładki z utworami w serwisie, a także wsparcie promocyjne poprzez marketing twórców na TikToku.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Nowi artyści i twórcy muzyczni to dynamiczna społeczność w TikTok, a SoundOn ma na celu wspieranie ich w stawianiu pierwszych kroków w ich karierze. Nasze zespoły SoundOn poprowadzą twórców w ich podróży na dużą scenę i wniosą wiedzę i moc TikTok do życia dla artysty. Jesteśmy niesamowicie podekscytowani tym, w jaki sposób pojawi się to i pobudzi nowe talenty oraz w jaki sposób SoundOn przyczyni się do coraz bardziej zróżnicowanego i rozwijającego się globalnego przemysłu muzycznego – podsumował Ole Obermann, global head of music w TikTok.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wsparcie marketingowe oferowane przez TikToka niewątpliwie jest szansą na przyciągnięcie do platformy SoundOn wielu nowych artystów, którzy szukają sposobów na „wybicie się” i trafienie do szerszej publiczności.
PS
Niedawno TikTok zapowiedział wprowadzenie do serwisu subskrypcji, które umożliwią użytkownikom płatny dostęp do dodatkowych treści.