Muzyczne orzeźwienie, czyli jak cydr wszedł na scenę

Cydr Lubelski - najpopularniejszy polski cydr - nie tylko skutecznie tworzy nową kategorię lekkich napojów alkoholowych. Z impetem wszedł też na scenę muzyczną, wybierając koncerty młodych polskich artystów jako narzędzie promocji nowego polskiego lifestylu.
O autorze
2 min czytania 2016-01-07

Muzyka stała się głównym obszarem strategii sponsoringowej marki.

22 stycznia 2016 startuje 4. trasa koncertowa „Spragnieni Lata”, zainaugurowana i sponsorowana przez Cydr Lubelski. To cykl koncertów, latem plenerowych a zimą klubowych, prezentujących najnowsze projekty młodych polskich muzyków, którzy choć zaczynają karierę są już rozpoznawalni i znakomicie sobie radzą poza mainstreamem. W ciągu trzech pierwszych odsłon trasy na ponad 20 koncertach w 10 miastach dla łącznie ponad 30 tys. uczestników zagrali: Natalia Przybysz, Marika, L.U.C, Skubas, Julia Marcell, Xxanaxx i Tymon Tymański, który po pierwszej edycji zgodził się objąć rolę dyrektora artystycznego. W styczniu i lutym razem z Cydrem Lubelskim wystąpią: Rita Pax na czele z Pauliną Przybysz, The Dumplings oraz Gooral.

Już od pierwszej edycji „Spragnieni Lata” uzupełnili ofertę polskiego rynku festiwalowego, pokazując że na mapie wydarzeń muzycznych wciąż jest miejsce dla świeżych i ambitnych projektów z pomysłem na siebie. Cydr Lubelski postawił na duety i świeżość, czyli młodych muzyków oraz premierowe materiały. Efektem tworzenia artystycznych relacji była np. współpraca Xxanaxx i Mariki przy okazji utworu „Tabletki”. Artyści z poprzednich edycji chętnie też gościnnie wracają na scenę „Spragnionych Lata”, czasem w całkiem zaskakujących duetach.

– Uczymy się od siebie, podglądamy i inspirujemy. Wspólna trasa koncertowa potrafi nas odmienić – przyznaje Tymon Tymański, Dyrektor Artystyczny trasy, która jego zdaniem należy do najszybciej rozwijających się projektów muzycznych w Polsce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– „Spragnieni Lata” są ważnym elementem w budowaniu świadomości ciągle młodej kategorii jaką jest cydr, jak również sposobem na promocję naszej marki. Koncerty tworzą naturalny kontekst konsumpcji cydru. Dają szanse na poznanie smaku lekkiego i orzeźwiającego Cydru Lubelskiego, pokazując jednocześnie okazje, którym może towarzyszyć jego spożycie: swobodne, niezobowiązujące spotkania w gronie przyjaciół, w atmosferze dobrej zabawy i muzyki – mówi Dyrektor Marketingu AMBRA S.A. Michał Rozalicz.

– Chcemy śmiało konkurować z największymi graczami, od lat funkcjonującymi na rynku festiwalowym – uzupełnia Robert Walewski Event Manager AMBRA S.A.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co jest tajemnicą sukcesu „Spragnionych Lata”?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zamiast na mainstream stawiamy na jakość i powiew świeżości. Prezentujemy dobrą, ambitną muzykę, artystów, którzy świetnie rozumieją współczesne trendy, są energetyczni i intrygujący – mówi Tymon Tymański Dyrektor Artystyczny trasy. – W 2016 połączymy klasyczny analogowy skład RITA PAX z energią Goorala i The Dumplings, muzykami, którzy choć tak młodzi i na początku drogi, są „gotowym” zespołem. Świetnie grają, są niesamowicie osłuchani, wychowani na muzyce anglosaskiej i co ważne, mają coś do powiedzenia. Trasa „Spragnieni Lata” najlepiej pokazuje, że mamy do czynienia ze zmianą pokoleniową na polskiej scenie muzycznej.

Wyróżnikiem jest również oprawa i lokalizacje koncertów, którym towarzyszą m.in. pokazy street artu i wystawy komiksów.

– Koncerty zimowe odbywają się w najlepszych klubach, takich jak Wytwórnia w Łodzi, Stary Klasztor we Wrocławiu czy Palladium w Warszawie. Latem wybieramy najmodniejsze miejskie plenery: Bulwary Nadwiślańskie w Warszawie, Off Piotrkowską w Łodzi, Maltę w Poznaniu czy Plac Napoleona pod Wawelem. Każdorazowo gościmy też w Lublinie, rodzinnym mieście Cydru Lubelskiego. Duża frekwencja, pozytywny odbiór zarówno publiczności, jak i środowiska artystycznego, motywuje nas do dalszego rozwijania projektu. W styczniu startujemy z czwartą edycją i jednocześnie planujemy letnią odsłonę, z którą łączymy duże festiwalowe plany – zapowiada Robert Walewski, Manager Eventów, firmy AMBRA S.A.

Trasie towarzyszą strefy orzeźwienia Cydru Lubelskiego oraz kampania promocyjna, której oś komunikacji stanowią działania w Internecie i prasie prowadzone we współpracy z patronami oraz mediami lokalnymi.

Za oprawę graficzną trasy „Spragnieni Lata” odpowiada Joanna Bajer, Graphic Designer AMBRA S.A. Logo trasy podobnie jak design Cydru Lubelskiego zaprojektowała Agencja Brandy Design. Autorem sesji zdjęciowej do plakatu „Spragnionych Lata” jest fotograf Szymon Szcześniak. Działania PR prowadzi agencja Kuźnia PR, a fanpage Cydru Lubelskiego – Emarketing Experts. Trasę organizuje agencja koncertowa yMusic.

Więcej informacji na facebooku i stronie.

Relacja z koncertów 3. edycji Trasy Spragnieni Lata: