fot. fcbarcelona.com
Na początku 2022 roku FC Barcelona podpisała czteroletnią umowę ze Spotify, na mocy której platforma streamingowa stała się głównym sponsorem katalońskiego klubu. Zgodnie z zapowiedziami, nazwa słynnego stadionu Camp Nou została zmieniona na „Spotify Camp Nou”, a koszulki piłkarzy FC Barcelony zyskały nowe logo.
Zobacz również
Jak podkreśla Spotify, współpraca z FC Barceloną to także dodatkowe możliwości na promowanie artystów obecnych w serwisie streamingowym. Aby podkreślić swoje zaangażowanie w łączenie świata muzyki i piłki nożnej, marka zaprezentuje na koszulkach FC Barcelony logo jednego z najpopularniejszych współczesnych artystów i zdobywcy 4 nagród Grammy – Drake’a.
@Drake First artist to hit 50 billion @Spotify streams. First artist to share the @FCBarcelona shirt. pic.twitter.com/cBiHjge5FG — FC Barcelona (@FCBarcelona) October 14, 2022
Spotify postanowiło uczcić sukces rapera, którego utwory zostały odtworzone w serwisie rekordowe 50 miliardów razy. Właśnie z tej okazji symboliczna „50” pojawi się na koszulkach treningowych Barcy, a logo sponsora klubu zostanie zastąpione symbolem sowy, który reprezentuje markę Drake’a o nazwie OVO.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nasza współpraca ze Spotify wykracza poza zwykłą relację handlową. To strategiczna relacja, dzięki której staramy się połączyć dwa światy, mogące wzbudzać emocje – a mianowicie muzykę i piłkę nożną – podsumował Juli Guiu, wiceprezes ds. marketingu FC Barcelona.
Stroje z limitowanej edycji zadebiutują na boisku podczas meczu FC Barcelony z Realem Madryt, który odbędzie się w najbliższą niedzielę, 16 października. Po raz pierwszy w tej rozgrywce zobaczymy Roberta Lewandowskiego, który dołączył do klubu w lipcu.
Zarówno klub, jak i serwis streamingowy potwierdzają, że podczas kolejnych piłkarskich spotkań fani mogą spodziewać się podobnych akcji promujących popularnych artystów.