„Warszawskie Domy Kultury. Obudź w sobie dziecko” takie hasło widnienie na stworzonych na potrzeby kampanii layoutach. Autorem projektu jest Antoni Wajda. To artysta wywodzący się ze sceny alternatywnej, którego twórczość zalicza się do działań trash artowych.
– Jak byłem w podstawówce, to chodziłem do Domu Kultury na zajęcia plastyczne i tam prawdopodobnie nabrałem przekonania, że ładnie maluję – powiedział Antoni Wajda. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i grafiką.
Zobacz również
Kampania obejmuje nośniki typu bilbord, citylight i citylightpremium w kluczowych miejscach w Warszawie. Działania promocyjne realizowane będą także na nośnikach w tramwajach, na autobusach, pociągach skm i w Galerii Świętokrzyska.
Głównym celem kampanii „NADAJEMY KULTURĘ” jest zmiana wizerunku Domów Kultury.
– Zależy nam na tym, by zachęcić mieszkańców Warszawy do sprawdzenia, jakie możliwości spędzania wolnego czasu samodzielnie albo z rodziną mają w swojej okolicy i rozważenie przyjścia do najbliższego Domu Kultury. Wg wyników badań zrealizowanych przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pt. „Jak warszawiacy uczestniczą w kulturze” 95% badanych zapytanych o to, jakie są ich praktyki kulturalne, zadeklarowało oglądanie filmów i seriali. Co było dla badanych warszawiaków największymi barierami przy korzystaniu z oferty kulturalnej? Na samej górze znalazły się brak czasu (62%) oraz zbyt duże koszty (35%). Współczesna oferta Domów Kultury to odpowiedź na dzisiejsze potrzeby aktywnych warszawiaków. Dlaczego? Bo jesteśmy na wyciągnięcie ręki i nie trzeba mieć zbyt dużo czasu, by do nas dotrzeć, a po drugie zajęcia oferowane przez nas mają bardzo przystępne ceny. Mamy nadzieję, że nasz wspólny wysiłek pozwoli nam przekonać mieszkańców Warszawy, że przychodząc do najbliższego Domu Kultury, można nie tylko wartościowo spędzić czas, ale także nauczyć się nowych rzeczy, a co równie ważne odkryć ukryty talent i poznać nowych ludzi – dodaje na koniec Agnieszka Jabłońska z zespołu ds. wizerunku warszawskich Domów Kultury.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za zakup mediów odpowiada zespół ekspertów koordynujący prace nad kampanią „NADAJEMY KULTURĘ”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W nasze działania zaangażowali się także artyści. Dotychczas wsparli nas: Renata Przemyk, Zbigniew Hołdys i Izabela Dąbrowska – mówi Katarzyna Sajewicz, z Domu Kultury Praga Północ.