Nagroda specjalna Nowa Jakość dla Radia Nowy Świat

Tegoroczny Raport Nadawców TV i Radiowych magazynu Media Marketing Polska przyznał nagrodę specjalną Radiu Nowy Świat. W uzasadnieniu podkreślono znaczenie nowego modelu funkcjonowania radia, który wpłynął już także na działania innych nadawców, wzmacniając trend cyfrowej transformacji medium.
O autorze
1 min czytania 2022-10-06

Model działania, który przyjęło Radio Nowy Świat, czyli radio bez reklam, nadające wyłącznie w Internecie i utrzymujące się z dobrowolnych wpłat Patronek i Patronów (tzw. crowdfunding) – pomimo sceptycznych opinii ekspertów – działa już ponad dwa lata. Znalazło się również miejsce dla drugiej stacji, działającej w podobny sposób i która również została wyróżniona tą nagrodą.

Bardzo się cieszę, że nagrodę przyznano dwóm stacjom: Radiu Nowy Świat i Radiu 357. To tylko pokazuje, że jest miejsce i przestrzeń, aby równolegle działały dwie stacje, które w większym lub mniejszym stopniu wywodzą się z jednego środowiska. Zarówno nasze radio, jak i radio naszych koleżanek i kolegów ma grupę bardzo lojalnych zwolenników. Naszym Patronkom i Patronom jak zawsze bardzo dziękuję za to, że z nami są i  współtworzą nasze radio – mówi Magda Jethon, redaktorka naczelna Radia Nowy Świat.

Przyznanie nagrody specjalnej Nowa Jakość Radiu Nowy Świat to uhonorowanie i ukłon w stronę Patronek i Patronów stacji. Bez ich realnego finansowego wsparcia nie byłoby Radia Nowy Świat. Przez dwa lata zebrano już 19,5 mln złotych. Obecnie radio wspiera ponad 32,6 tys. Patronów miesięczną kwotą ponad 667 tys. złotych. Działania podjęte przez stację w ostatnim miesiącu, m.in. uruchomienie nowej aplikacji Radia Nowy Świat (ponad 0,6 mln pobrań), kampania „Nie słucham na gapę, wspieram Radio Nowy Świat” przyczyniły się do pozyskania prawie 2 tys. nowych i powracających Patronek i Patronów.      

Liczymy, że ten wzrostowy trend utrzyma się jak na dłużej, ale w związku z pogarszającą się sytuacją gospodarczą w kraju nie możemy tylko i wyłącznie liczyć na naszych darczyńców. Musimy mieć plan B, który pozwoli stacji bez zakłóceń funkcjonować. Na wszelki wypadek jeszcze raz potwierdzamy, że typowych reklam nie wprowadzamy, ale planujemy w niedługim czasie rozpocząć działania sponsoringowe, na początek w ograniczonej wersji – mówi Sławomir Gołębiowski, dyrektor marketingu i sponsoringu Radia Nowy Świat.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj