Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

DOŁĄCZAM DO Q&A

Nagrody SABRE Awards EMEA 2024 rozdane! Poznaj polskich laureatów

Ambasadorzy kampanii
17 kwietnia zostały rozdane prestiżowe nagrody dla projektów z branży PR i komunikacji. Wśród nagrodzonych kampanii można odnaleźć te, które zostały zrealizowane dla KOD, Acer Predator Games 2023, VeloBank, PZPN i Jeronimo Martins, Grupy Orlen, Microsoft, Netflix oraz Answear.com.
O autorze
3 min czytania 2024-04-19

Organizowane przez PRovoke Media Sabre AWARDS od 20 lat nagradza najlepsze kampanie komunikacyjne. W tym roku o miejsce w finale rywalizowało ponad 2 tys. Kampanii. Wśród laureatów znalazły się polskie projekty.

Platinum SABRE Award: kampania „Wybory bez picu” 

Kampania „Wybory bez picu” realizowana dla KOD przez K+Group i Must Be Loud zdobyła platynową statuetkę. Poza tym zwyciężyła kategorii The Baltic, czyli dla kampanii zgłaszanych przez kraje bałtyckie. 
– W czasach, gdy szerzy się dezinformacja, a uczciwość wyborów jest kwestionowana na całym świecie, ta polska kampania pokazuje, jak skuteczna komunikacja może edukować i zapewniać wyborców o ważności ich systemów wyborczych – powiedział Paul Holmes, przewodniczący sędziów EMEA SABRE.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację kampanii po stronie K+ odpowiedzialne były zespoły K+Group (Agata Potarzycka-Szczerba) i K+Digital (Błażej Soniewicki, Jakub Dymek, Adrian Kędzierski).

– Po pierwsze chciałbym podziękować absolutnie wszystkim, którzy się w tę kampanię zaangażowali: wspaniałym artystom, dziennikarzom, rzeszy tysięcy wolontariuszy Komitetu Obrony Demokracji, 27 tysiącom społecznych obserwatorów wyborów, a przede wszystkim wspaniałym ludziom, z którymi przyszło nam pracować z cudownych, przyjacielskich agencji: K+Group i Must be Loud. Po drugie – ta nagroda pokazuje, jak bezcenny jest udział społeczeństwa obywatelskiego w procesie wyborczym i jak ważna, rzekłbym fundamentalna z punktu widzenia całej Europy rzecz wydarzyła się w październiku zeszłego roku w Polsce. Obiecujemy, że każde następne wybory w naszym kraju będą „BEZ PICU” – mówi Jakub Karyś, przewodniczący zarządu KOD.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

K+Group otrzymała również nominacje za „Rak Chadza Wspak” (dla Dolnośląskiego Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Technology: Hardware: złoto dla Acer Predator Games 2023

Zwycięski projekt w kategorii Technology: Hardware to działania komunikacyjne wokół turnieju Predator Games realizowane dla marki Acer przez Publicon. 

Acer Predator Games 2023 to największe pod względem liczby uczestników międzyszkolne rozgrywki e-sportowe w Europie, które służyły jako narzędzie repozycjonujące markę Acer. Celem działań była zmiana społecznego postrzegania gamingu i odarcie go ze szkodliwych stereotypów. Kluczowe dla powodzenia kampanii było wyjście poza media typowo technologiczne.
– Wierzymy, że pasja do gamingu łączy, a związana z nim rywalizacja rozwija. Dlatego stworzyliśmy projekt, w ramach którego młodzi fani esportu, przy wsparciu szkół i pedagogów, będą mogli sprawdzić swoje umiejętności i spełnić swoje marzenie o udziale w profesjonalnym esportowym wydarzeniu. Za nami sezon testowy Predator Games, który zorganizowaliśmy w styczniu tego roku. Do turnieju, na 128 zakładanych przez nas miejsc, zgłosiło się wówczas aż 858 szkół. Wynik przerósł nasze oczekiwania, stając się niewątpliwie dużym sukcesem całego zespołu. Ten jeszcze bardziej motywuje nas do dalszej, wytężonej pracy, której efektem jest między innymi zainaugurowana właśnie, pierwsza oficjalna edycja Predator Games – mówi Łukasz Łopuszyński, Country Manager w Acer Poland.

Źródło: predatorgames.pl

Innovator of the Year: Brand dla VeloBank

Przedstawicielki VeloBanku – Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu, Katarzyna Koper, dyrektor biura PR oraz Małgorzata Wilińska, dyrektor departamentu marketingu banku – odebrały zwycięską statuetkę IN2 SABRE Awards za projekt „How to build a love brand on banking market – VeloBank’s success story in Poland”.

Konkurs SABRE to legenda z 40-letnią historią doceniania branży komunikacyjnej i kreatywnej. Znalezienie się w gronie laureatów, reprezentujących różne sektory, obszary i stylistyki – to dla nas ogromne wyróżnienie i duma. Bardzo jestem szczęśliwa, że nasze odważne i innowacyjne podejście do opowiadania o love brandzie w sektorze finansowym znalazło uznanie jury, które składa się z wybitnych międzynarodowych  ekspertów. Budując naszą markę podkreślamy, że za usługami finansowymi stoją emocje. Rozwijając naszą ofertę odpowiadamy na realne potrzeby i pragnienia klientów. A te są powiązane z uczuciami. Pomagamy spełniać marzenia, realizować plany i po prostu żyć bardziej velo, łatwiej, wygodniej – podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku

Nominacja: „Łączy nas najlepszy skład” PZPN i Jeronimo Martins

W kategorii „Sponsorship” wyróżniono kampanię „Łączy nas najlepszy skład” PZPN i Jeronimo Martins. Stanowi ona element nowej strategii biznesowej PZPN opracowanej przez Publicon.

Kampania Łączy nas najlepszy skład

Źródło: media.bierdonka.pl

Nominacja: roczny raport sponsoringowy Grupy Orlen

W kategorii „Sponsorship” wyróżnienie zdobył roczny raport sponsoringowy Grupy ORLEN. Zaangażowanie ogromnych nakładów wiedzy i pracy członków zespołów projektowych agencji Publicon oraz koncernu przyczyniły się do powstania nowego standardu raportowania projektów sponsoringowych.

Nominacja: „Wyższy poziom chmury” Microsoft

Nominację w kategorii Media Relations zdobyła kampania „Wyższy poziom chmury” realizowana dla marki Microsoft przez dfusion communication.

Nominacja: „Magazyn Bravo x Netflix” dla Netflix

Nominację w kategorii Branded Journalism zdobyła kampania „Magazyn Bravo x Netflix” realizowana dla Netflix przez MSL Polska.

Nominacja: #NoShameCoalition Answear.com

Nominację w kategorii Non-Corporate: Associations zdobyła kampania #NoShameCoalition realizowana dla Answear.com przez Clue PR.

Źródło: https://noshame.answear.com/

Zdjęcia główne: ambasadorzy kampanii „Wybory bez picu”.

PS Poznaliśmy nagrodzonych w konkursie Young Creatives 2024. Najlepsi powalczą podczas Cannes Lions

7 kategorii, 24 lub 48 h, dwuosobowe zespoły – tak w skrócie przedstawia się idea konkursu Young Creatives. W Warszawskim kinie Luna wręczona właśnie nagrody dla zwycięzców w tym wydarzeniu.

PS2 AI, Spider-Man i dynamiczne animacje. Kulisy kampanii ulubionych marek streamerów

Polscy streamerzy, oddając w sumie ponad pół tysiąca głosów, wybrali zwycięzców pierwszej edycji inStreamly Streamers’ Choice Awards. Plebiscyt miał na celu wyłonienie ulubionych marek twórców działających na Twitch.tv oraz YouTube Gaming, z którymi mogli współpracować w 2023 roku poprzez inStreamly. Czas bliżej przyjrzeć się kampaniom, które przeprowadziły nagrodzone marki.