Najpopularniejszym operatorem telefonicznym zarówno wśród całej populacji Internautów jak i posiadających smartfona jest Orange. Play to operator częściej wybierany przez mających smartfona, Plus i T-mobile to sieci tak samo popularne zarówno wśród mających smartfona jak nie.
Posiadacze smartfonów to awangarda, która wyznacza trendy popularności na rynku marek telefonów komórkowych. Dobrze te zmiany ilustruje wykres pokazujący, jak w 2012 zmieniła się popularność marek w porównaniu z 2011 rokiem. Obecnie najpopularniejszą marką jest Samsung posiada ją blisko jedna trzecia posiadaczy smartfonów, na drugim miejscu jest Nokia (29 proc.). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11 pkt. proc. a Nokia zmniejszyła o 5 pkt. proc. Zwraca także uwagę wzrost znaczenie marki LG, w ubiegłym roku jeszcze nie uwzględnionej w rankingu.
Zobacz również
Nokia jest nadal najpopularniejszą marką wśród internautów, wyprzedza Samsunga o 10 pkt. proc. (38% vs. 28%). Dla co ósmego internauty najpopularniejsza marką jest Sony Ericcson.
Polacy najczęściej mają telefon z systemem Android, który w ciągu roku zdominował polski rynek (wzrost z 17 proc. w 2011 do 38 proc.). Jednak aż 26 proc. mających smartfony nie wie jaki system działa w ich telefonie. Ten brak wiedzy może wskazywać na niższy poziom zaangażowania użytkowników czy brak chęci na wykorzystywanie wszystkich możliwości smartfona np. poprzez instalacje dodatkowych aplikacji przygotowywanych dla konkretnych systemów operacyjnych. A może po prostu ten wynik eksponuje małe doświadczenie użytkowników smartfonów – pamiętając, że 61 proc. użytkowników ma smartfona krócej niż rok.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Aż 66 proc. osób, które nie mają smartfona nie zamierza go w najbliższym czasie kupić. Ale wśród tych którzy mają taki zamiar 1/3 wybrałaby sieć Orange, a 55 proc. markę Nokia jako zapewne najlepiej znaną z dotychczasowego użytkowania. Wydaje się jednak, że deklarowane zamiary w dużej mierze zostałyby zweryfikowane w konkretnej sytuacji zakupu i w konfrontacji z konkretną ofertą operatora.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie „Internet w komórce” przeprowadzono wśród 3365 polskich internautów metodą CAWI.