System1 przygotował ranking reklam związanych z Igrzyskami Olimpijskimi oraz Igrzyskami Paralimpijskimi w Paryżu. Platforma przypisuje reklamom wynik od 1,0 do 5,9 gwiazdek. Najwyższe wyniki otrzymują te kreacje, w których wykorzystano emocjonalne historie oraz te przedstawiające uczucie szczęścia.
Średnio reklamy IO 2024 zyskały ocenę 3,2. W tym roku marki wykorzystywały głównie storytelling, podkreślały wartość indywidualnych talentów. Główne przesłania, które płynęły z kampanii dotyczyły m.in. tego, że trzeba zawsze mieć nadzieję, by osiągnąć szczęście, sport łączy ludzi czy to, że wszyscy aspirujący sportowcy są tak naprawdę gwiazdami, niezależnie od tego, czy uczestniczą w igrzyskach.
Zobacz również
Najpopularniejsze reklamy Igrzysk Olimpijskich 2024
- Dicks Sporting Goods (US) – „Big Moments Every Day” – 5.7 gwiazdek
- YES BANK (India) – „Cheer for Team India at the Paris Olympics 2024” – 4.9 gwiazdek
- Woolworths (Australia) – „Fresh Fuels the Best in All of Us” – 4.8 gwiazdek
- Aldi (UK) – „Has Kevin Met His Match?” – 4.7 gwiazdek
- AAMI (Australia) – „When Our Athletes are in the Making” – 4.7 gwiazdek
- NBC Sports (US) – „Why is Sabrina in Paris?” – 4.6 gwiazdek
- Qantas (Australia) – „Qantas x Australian Olympic and Paralympic Teams” – 4.6 gwiazdek
- Rebel (Australia) – „Sport is Calling” – 4.6 gwiazdek
- BBC (UK) – „Paris 2024 Olympics | Official Trailer” – 4.4 gwiazdek
- Accor (France) – „Glace” – 4.3 gwiazdek
– W wyścigu o medale za skuteczność marki, które inspirują i zachwycają, zdobędą serca widzów i stworzą mentalną dostępność, aby napędzać długoterminowy wzrost. Niektórzy reklamodawcy wykorzystują sławnych sportowców, podczas gdy inni podkreślają przyszłych kandydatów. Wielu skłania się ku humorowi, sprawdzonemu zwycięzcy w budowaniu marki, a wielu prezentuje charakterystyczne aktywa marki, takie jak powracające postacie, a także bogate opowiadanie historii, aby zaznaczyć swoją obecność – zauważył Jon Evans, dyrektor ds. obsługi klienta w System1.
PS CSTS przypomina, jak marki tytoniowe promowały się podczas igrzysk olimpijskich
Co wspólnego mają marki tytoniowe i igrzyska olimpijskie? Handel papierosami co prawda nigdy nie miał miejsca podczas tego wydarzenia sportowego, jednak producenci próbowali dotrzeć, zarówno do sportowców, jak i do kibiców, w różnego rodzaju przekazach reklamowych.
PS2 „The Revived”: AI tworzy ukraińską drużynę olimpijską, której członkowie zginęli w wojnie
Niemiecka agencja BBDO stworzyła wyjątkową ukraińską drużynę olimpijską. Wyjątkową, bo drużyna składa się z sześciu zmarłych ukraińskich sportowców, odtworzonych za pomocą sztucznej inteligencji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing