Zintegrowana kampania, prezentująca smartfon Xperia™ Z1, została przygotowana przez agencję adam&eveDDB i odzwierciedla moment dzielenia się „najlepszymi chwilami”. Obejmuje działania w mediach elektronicznych, BTL, internecie, prasie, outdoorze i handlu detalicznym.
– Ta kampania kontynuuje wątek zapoczątkowany na początku roku, podkreślający to, co najlepsze od Sony w smartfonie klasy premium, ale z ważnym dodatkiem: TY! Najważniejszy i najlepszy jesteś TY, każdy z nas! – mówi Louise Forbes, Dyrektor Product Marketing Creation w Sony Mobile. – Pokazujemy najlepsze chwile w życiu, uchwycone i przekazane dalej dzięki naszemu smartfonowi Xperia Z1. Kreacje oddają przełomowe doświadczenia związane z używaniem aparatu oraz przedstawiają ikonę designu: smartfon Sony Xperia Z1.
Zobacz również
W muzycznym tle spotu słychać artystkę Sony Music Entertainment – Lucy Rose, która specjalnie na potrzeby kampanii nagrała piosenkę zespołu Primal Scream „Movin’ On Up”.
– Muzyka jest głównym elementem etosu firmy Sony, a wspieranie młodych talentów takich jak Lucy, jest ważną częścią działalności ukazującej najlepsze strony firmy Sony – dodaje Forbes.
Kampania w kolejnych tygodniach będzie poszerzana o działania w sferze online, uwzględniając fotograficzną galerię na kanale Sony Mobile na Facebooku, prezentującą szczególne chwile, których doświadczamy na świecie. Dzięki współpracy ze światowej sławy fotografami z World Photography Organisation, firma Sony zachęca swoich fanów do dzielenia się ulubionymi chwilami uchwyconymi przez fotografów przy użyciu Xperii Z1. Dzieląc się zdjęciami od Sony każdy użytkownik Facebooka będzie mógł uczestniczyć w konkursie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Realizacja
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Agencja Kreatywna: adam&eveDDB
- Dom Mediowy: MediaCom
- Agencja Digital: LBi
- Dyrektor: Ben Newman
- Artysta Muzyczny: Lucy Rose
POLSKA CZĘŚĆ KAMPANII SONY XPERIA Z1
– Startujemy z impetem, radością, ale też z wielką satysfakcją, że produkt, który oferujemy na rynku ma wręcz rewolucyjny format – mówi Agnieszka Jaśkiewicz, Head of Marketing Poland w Sony Mobile. – Nasza kampania ma być przede wszystkim przekonująca, interaktywna i emocjonalna. Adresujemy ją do ludzi dynamicznych, aktywnie uczestniczących w życiu swoich społeczności – czy to lokalnym, zawodowym czy online’owym – a także do osób, które uwielbiają zapisywać każdą ulotną chwilę, dzielą się swoimi doświadczeniami, emocjami i sukcesami. To będzie bardzo barwna, długoterminowa akcja komunikacyjna – z wieloma niespodziankami, wątkami i uczestnikami.
Ogólnopolska kampania reklamowa Sony Mobile rusza już w najbliższy poniedziałek, 23 września. Obejmować będzie telewizję, VOD, prasę oraz media digitalowe, w tym search, social i mobile, a od października także aktywność w przestrzeniach outdoorowych i w sieciach kin. Wzmocnieniem kampanii będzie m.in. Weekend Fotorewolucji w dniach 27-29.09 w Sony Store w Arkadii (Warszawa) oraz Sony Centre w Starym Browarze (Poznań), w Manfukaturze (Łódź) i Matarnii (Trójmiasto).
Szczegóły kampanii:
- W kanałach telewizyjnych emitowane będą 30-sekundowe spoty i billboardy sponsorskie, zarówno w głównych stacjach, jak i na kanałach niszowych TVP, TVN, Polsatu, AtMedia oraz Discovery. Spot TV będzie pojawi się również na kanałach Video Online, między innymi w: Ipla, VOD.pl, TVN Player, Gazeta.pl i YouTube.
- Kampania internetowa obejmie główne portale internetowe, strony technologiczne, porównywarki cenowe, mailing oraz sieci mobile’owe. Emitowane będą zarówno formaty zasięgowe, jak i impaktowe formaty richmediowe.
- W ramach kampanii outdoorowej zaplanowane zostały formaty wizerunkowe: frontlighty i backlighty, a także nośniki na lotniskach oraz w centrach biznesowych. Kampania obejmie 8 największych miast w Polsce
.
- Kampania kinowa obejmuje dwóch największych dostawców: Multikino oraz NewAgeMedia. Będą to zarówno aktywności onscreen z 30-sekundowym spotem, jak i aktywności offscreen: plakaty, plazmy, infotiksy oraz niestandardowe standy.
- Kampanię prasową będzie można zobaczyć zarówno w ogólnopolskich dziennikach, jak i magazynach, między innymi w prasie technologicznej oraz lifestylowej
.
- Spoty radiowe w stacjach lokalnych, sampling ulotek do dziennika „Metro”, ekrany w warszawskim metrze, formaty online’owe, socialowe oraz mobile.
- Poza silnym wsparciem w obszarze ATL, Xperia™ Z1 będzie również promowana w działaniach BTL-owych w punktach sprzedaży i u operatorów. Silną stroną kampanii Xperii Z1 będą także eventy własne oraz sponsorowane.
- Całość kampanii wzmacnia aktywność PR i social mediach. Sony Mobile wykorzystuje własny blog www.Xperia.NaDotyk.pl oraz kanały na portalach społecznościowych Facbook, Twitter, Instagram, Pinterest i YouTube. W promocję zaangażowani będą również ambasadorzy marki oraz spora grupa blogerów.
Planowaniem mediów zajął się Dom Mediowy Mediacom. Za organizację działań contentowych i celebryckich odpowiada Dział Specjalny Mediacom Beyond Advertising.
Kreacja globalna przygotowana przez agencję adam&eve DDB, w Polsce prowadzona jest przez TAG oraz Greenmark. Za dzialania w obszarze PR oraz media spolecznściowe odpowiada KOD ID.