Na instagramowym profilu Kasi Babis, rysowniczki i youtuberki, która mocno angażuje się w tematy społeczno-polityczne, pojawił się post sponsorowany oznaczony marką Zalando. Reakcje internautów nie pozostawiały złudzeń – fani byli oburzeni postawą artystki, która wsparła rynek fast fashion. Tę sprawę skomentował dla nas Jan Śpiewak, który uważa, że Kasia Babis stała się narzędziem do zneutralizowania i przejmowania przez korporacje tych pozytywnych, emancypacyjnych idei, aby następnie zamienić je w towar.
Okazuje się jednak, że Babis nie jest jedyną twórczynią, która w ostatnich dniach musiała się zmierzyć z krytyką ze strony internatów. Hipokryzję wytknięto również Krzysztofowi Gonciarzowi, który nawiązał współpracę z marką Amazon. Influencer zorganizował na swoim Instagramie konkurs i zaprezentował produkt (skarpetki), który można w nim wygrać.
Zobacz również
Internauci od razu wytknęli YouTuberowi, że współpraca z marką, taka jak Amazon, kłóci się z prezentowanymi przez influencera lewicowymi poglądami. Dowodem na to jest jego akcja z furgonetką, która była pastiszem tej używanej przez fundację Pro – Prawo do Życia. Poza tym Gonciarz nawoływał wielokrotnie do walki o równość osób LGBT i zabierał głos w sprawie zatrzymania niebinarnej aktywistki Margot.
Co więcej, publikacja Gonciarza niefortunnie zbiegła się w czasie z informacjami o tragicznych wydarzeniach w USA. W związku z przechodzącymi przez stany Kentucky, Arkansas, Tennessee, Missouri i Illinois tornadami, mieszkańcy proszeni byli o pozostanie w bezpiecznym schronieniu. W tym czasie pracownicy magazynu Amazon w Edwardsville w stanie Illinois mieli zostać zmuszeni do pozostania na stanowiskach pracy. Silny wiatr spowodował jednak zawalenie się dachu budynku magazynowego, przez co zginęło aż sześć osób pracujących w tym miejscu.
Na falę krytyki influencer zareagował dodając dopisek do swojej publikacji na Instagramie:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
UWAGA: przyjmuję słowa krytyki za słuszne, ta akcja nie powinna była zostać opublikowana. Przepraszam. Więcej informacji wkrótce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyświetl ten post na Instagramie
PS
Kampania Zalando z udziałem Kasi Babis odbiła się szerokim echem w mediach. O tym, dlaczego korporacje angażują do swoich działań zaangażowanych influencerów i dlaczego polskie social media trzeba uporządkować, opowiada działacz społeczny i socjolog – Jan Śpiewak.
PS 2
Amazon stawia w swoich halach magazynowych „ZenBooths”. Kabiny mają wspomagać zdrowie psychiczne pracowników.