TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

YouGov Ad Awareness 2023: najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam [RANKING]

YouGov Ad Awareness 2023: najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam [RANKING]
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki były najbardziej widoczne na polskim rynku w roku 2023, jeśli chodzi o znajomość reklam wśród ogółu dorosłych Polaków.
O autorze
1 min czytania 2024-02-20

Ranking bazuje na analizie wskaźnika Ad Awareness. Zaprezentowane zostały marki cieszące się największą znajomością reklam wśród konsumentów oraz te, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022).

W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Ad Awareness zajmują marki Biedronka, Allegro i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą 3 p.p., uplasował się McDonald’s. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Żabka, CCC, Media Expert, KFC, Rossman i Coca-Cola. To marki, których reklamy nam najbardziej zapadły w pamięć.

Fot. mat prasowe Inquiry

Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost znajomości reklam wśród konsumentów w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Revolut, Twix i Action. Czwarta pozycja przypadła mace Dealz. Na kolejnych miejscach uplasowały się UNIQA, empik.com i PayPo. Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Oshee i Allegro.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fot. mat. prasowe Inquiry

Trzeba przy tym zauważyć, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o znajomość reklam. Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w tym badaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tymczasem warto przypomnieć, że wzrost znajomości reklam w wielu przypadkach przełożył się na wzrost wskaźników wizerunkowych. Więcej o tym przeczytasz w podsumowaniu rankingu YouGov Best Brands.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Na liście YouGov Ad Awareness Top 10 znajdują się marki, które od lat prowadzą intensywną komunikację. Szczególnie ciekawe jest zestawienie Top Improvers, które pokazuje, że warto inwestować w reklamę. Ogólnie jednak ubiegły rok nie należał pod tym względem do udanych, ale ograniczenie komunikacji to błąd, gdyż prawie zawsze oznacza zachwianie pozycji marki – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Zdjęcie główne: mat. prasowe Inquiry

PS Ranking YouGov Best Brands 2023: TOP 10 najsilniejszych marek w Polsce

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Prezentujemy dziś nowy ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki.

PS2 Raport Brand Finance Global 500: Apple najbardziej wartościową marką na świecie

Znaczący wzrost wartości marki Apple, spadek znaczenia Tesli, przywództwo marki NVIDIA w sektorze AI i Deutsche Telkom z mianem najsilniejszej marki telekomunikacyjnej świata to najważniejsze wnioski płynące z raportu Brand Finance Global 500 2024.