YouGov Ad Awareness 2023: najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam [RANKING]

YouGov Ad Awareness 2023: najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam [RANKING]
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki były najbardziej widoczne na polskim rynku w roku 2023, jeśli chodzi o znajomość reklam wśród ogółu dorosłych Polaków.
O autorze
1 min czytania 2024-02-20

Ranking bazuje na analizie wskaźnika Ad Awareness. Zaprezentowane zostały marki cieszące się największą znajomością reklam wśród konsumentów oraz te, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022).

W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Ad Awareness zajmują marki Biedronka, Allegro i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą 3 p.p., uplasował się McDonald’s. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Żabka, CCC, Media Expert, KFC, Rossman i Coca-Cola. To marki, których reklamy nam najbardziej zapadły w pamięć.

Fot. mat prasowe Inquiry

Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost znajomości reklam wśród konsumentów w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Revolut, Twix i Action. Czwarta pozycja przypadła mace Dealz. Na kolejnych miejscach uplasowały się UNIQA, empik.com i PayPo. Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Oshee i Allegro.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fot. mat. prasowe Inquiry

Trzeba przy tym zauważyć, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o znajomość reklam. Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w tym badaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tymczasem warto przypomnieć, że wzrost znajomości reklam w wielu przypadkach przełożył się na wzrost wskaźników wizerunkowych. Więcej o tym przeczytasz w podsumowaniu rankingu YouGov Best Brands.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Na liście YouGov Ad Awareness Top 10 znajdują się marki, które od lat prowadzą intensywną komunikację. Szczególnie ciekawe jest zestawienie Top Improvers, które pokazuje, że warto inwestować w reklamę. Ogólnie jednak ubiegły rok nie należał pod tym względem do udanych, ale ograniczenie komunikacji to błąd, gdyż prawie zawsze oznacza zachwianie pozycji marki – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Zdjęcie główne: mat. prasowe Inquiry

PS Ranking YouGov Best Brands 2023: TOP 10 najsilniejszych marek w Polsce

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Prezentujemy dziś nowy ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki.

PS2 Raport Brand Finance Global 500: Apple najbardziej wartościową marką na świecie

Znaczący wzrost wartości marki Apple, spadek znaczenia Tesli, przywództwo marki NVIDIA w sektorze AI i Deutsche Telkom z mianem najsilniejszej marki telekomunikacyjnej świata to najważniejsze wnioski płynące z raportu Brand Finance Global 500 2024.