Polsko-izraelska konferencja „Jak kobiety w Polsce i Izraelu robią biznes… i dlaczego tak świetnie im to wychodzi!” odbyła się 19 września w Jaffie. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Ambasadę RP w Tel Awiwie we współpracy z szeregiem partnerów, przede wszystkim z Google, Polsko-Izraelską Izbą Handlową, BGK oraz Energa S.A. Zostało objęte patronatem honorowym Pierwszej Damy RP Agaty Kornhauser-Dudy. Była to pierwsza tego rodzaju konferencja i największe polsko-izraelskie wydarzenie w 2019 roku. Dlaczego organizatorzy postanowili połączyć przedsiębiorcze kobiety z tych krajów?
– Widzimy wspólnego ducha w kobietach polskich i izraelskich. Przedsiębiorcze kobiety z obu krajów mają wiele wspólnych cech: odwagę, kreatywność, samodzielność i setki lat wspólnej historii. Konferencja była okazją do spotkania się i wspólnej dyskusji o naszych doświadczeniach, nadziejach i projektach. To źródło inspiracji i wiedzy oraz doskonała szansa na rozwinięcie relacji biznesowych – wyjaśniała Katarzyna Rybka-Iwańska z Polskiej Ambasady w Tel Avivie.
Zobacz również
Uczestnicy poznali role models w poszczególnych branżach. Wśród kobiet sukcesu wystąpiły m.in. prof. Yuli Tamir, rektorka College’u artystycznego i modowego Shenkar, wcześniej minister edukacji, integracji imigrantów, nauki, Marta Gajęcka, doradczyni społeczna Prezydenta RP Andrzeja Dudy, Cecile Blilious, założycielka pierwszego w Izraelu funduszu VC typu impact czy Wiktoria Brzozowska-Neymann, dyrektor ds. marketingu i rynków zagranicznych w firmie Dr Irena Eris.
Konferencja miała na celu promocję dobrych praktyk i dzielenia się doświadczeniami pomiędzy kobietami zarządzającymi przedsiębiorstwami oraz aktywnymi zawodowo w szybko zmieniającym się środowisku. Wydarzenie zostało podzielone na kilka sesji poświęconych: nauce, innowacji, designowi, urodzie, turystyce, mediom i zaangażowaniu społecznemu. Google, jeden z głównych partnerów konferencji, poprowadził warsztaty pt.: „I Am Remarkable”.
Panel poświęcony obecności kobiet w świecie nauki oraz przełomowych technologii obalił kilka mitów i odesłał kilka pojęć – takich jak „work-life balance” czy „męskie vs. żeńskie zawody” – do lamusa. W dyskusji o sektorze beauty i mody wykazano, że wbrew stereotypom trudno o dział gospodarki o większej konkurencji i wyższym zaangażowaniu wysokich technologii. Sesja poświęcona role models wyposażyła uczestniczki w ogrom inspiracji, motywacji oraz narzędzi do… zmieniania świata.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Miejsce ma znaczenie
Konferencja odbyła 19 września 2019 roku w Tel Aviv-Yafo w Izraelu w Peres Center for Peace and Innovation. Lokalizacja nie została wybrana przypadkowo. To właśnie tam w 1996 roku późniejszy prezydent Izraela Shimon Peres, posiadający polskie korzenie, powołał instytucję, która miała zająć się wdrażaniem w życie idei i projektów rozwojowych oraz innowacyjnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Symboli w trakcie tego wydarzenia nie brakowało. Nie tylko miejsce, ale również blisko 50 prelegentów i panelistów wybranych na to wydarzenie było związanych z motywem przewodnim konferencji. Uczestnicy opowiedzieli o swoich obserwacjach w biznesie i nauce. Bardzo widoczna była bliskość mentalna, podobieństwo doświadczeń oraz nastawienia do życia. Skala projektów i inicjatyw polsko-izraelskich pozytywnie zaskakiwała i dawała poczucie, że wiele pozytywnego może się w tej sferze w przyszłości wydarzyć.
Partnerami wydarzenia byli: Google, Polsko-Izraelska Izba Handlowa, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Bank Gospodarstwa Krajowego, Energa S.A. Dr Irena Eris, Balagan Studio, Come Creations Group, Instytut Adama Mickiewicza, Urząd Miasta Łodzi, Emilia Holding, Polska Organizacja Turystyczna, Gminy: Bystrzyca Kłodzka, Polanica Zdrój, Szczytna, Pitango Venture Capital, Urząd Miasta Rishon LeZion, Radio ChilliZet, Klinika LaPerla, Israel Advanced Technology Industries, FlosLek oraz Shenkar College for Engineering and Design.