Tak jak w świecie przyrody niezaprzeczalna jest ciągła zmienność, tak i język podlega zmianom – nieustannym, nieuchronnym i zazwyczaj nieświadomym dla jego użytkowników. To – paradoksalnie – jednocześnie i oczywiste, i zaskakujące. Ale takim samym zmianom podlegamy przecież my: jego użytkownicy, dysponenci i twórcy zarazem.
Nowy spot kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, prowadzonej od 2012 roku przez Narodowe Centrum Kultury, ma przyczynić się do ugruntowania przekonania, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że każdy z nas jest za nią odpowiedzialny. Jest także wyrazem przekonania, że wobec zmieniającego się języka warto przyjąć postawę otwartą i akceptującą jego rozwój.
Zobacz również
Za produkcję spotu odpowiada studio „Oko i Ucho”, a jego narratorką jest Krystyna Czubówna, dziennikarka i prezenterka, laureatka tytułu specjalnego „Mistrz wymowy”, lektorka, której charakterystyczny głos można usłyszeć w wielu filmach przyrodniczych i słuchowiskach i która nie po raz pierwszy użyczyła go na potrzeby kampanii językowej Narodowego Centrum Kultury – spoty z jej udziałem zainaugurowały bowiem kampanię w 2012 roku.
Reżyseria: Cyprian Demianiuk
Scenariusz: Piotr Kornobis
Lektorka: Krystyna Czubówna
Materiały filmowe: Jan Walencik, Rafał Ganowski, Marek Rozwadowski, Stefan Żółtowski, Marcin Morawicki
Cgi i montaż: Maciej Białobrzeski
Kierownik produkcji: Wiktoria Włoczewska
PS Jak wyglądały spoty „Ojczysty – dodaj do ulubionych” z lat ubiegłych?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zobacz kampanię z 2016 roku z udziałem Mariana Dziędziela i animowany spot z 2014 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing