Jak pracować nad stałą poprawą produktywności w zespole?
To, co dla niektórych brzmi jak największy koszmar zarządzania, dla innych pojawia się jako szansa na produktywną i efektywną pracę w dogodnej atmosferze. Z pomocą przychodzą narzędzia, które można wykorzystać w codziennym zarządzaniu zadaniami, zespołem i… własnym czasem – niezależnie od tego, czy pracujesz z plaży, domu, czy biura.
Narzędzia wspierające produktywność
Poniżej znajdziesz listę narzędzi, aplikacji i wtyczek, które można wykorzystać dla poprawy produktywności zarówno w obrębie własnych zadań, jak i zespołowo czy projektowo.
Zobacz również
Stackfield łączy w sobie zalety Slacka (szybka komunikacja z zespołem) i Asany (zarządzanie zadaniami i projektami), ale ma także inne funkcjonalności. W obrębie platformy można wspólnie pracować na dokumentach i bezpiecznie przesyłać pliki dzięki szyfrowaniu danych. Świetnie sprawdzi się jako codzienny komunikator w organizacji, a dzięki zapewnionym bardzo wysokim normom bezpieczeństwa spełni też rolę platformy dla plików czy haseł.
Clockify
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prosta aplikacja, która umożliwia zmierzenie czasu spędzanego na poszczególnych zadaniach i projektach, a następnie generowanie raportów. Przyda się zarówno przy indywidualnej analizie i optymalizacji własnej pracy, jak i organizowaniu pracy całego zespołu i zidentyfikowaniu problemów czy „wąskich gardeł” w projekcie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dobrze pracuje Ci się w kawiarniach? Teraz możesz odtworzyć głosy kawiarnianych rozmów, odgłosów szkła i dźwięków przesuwanych krzeseł. W Coffitivity znajdziesz kilka bezpłatnych kompozycji, które mogą pomóc Ci się skupić na codziennych zadaniach. (Niestety, nie można odtworzyć zapachu kawy, ale o to można zadbać niemal w każdych warunkach do pracy ;))
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu profilami w mediach społecznościowych, a dodatkowo w Twoim zespole jest kilka osób odpowiedzialnych za planowanie publikacji, to Kontentino może być dobrym wyborem. Dzięki Kontentino możesz nie tylko planować posty w social media, ale również otrzymywać akceptację treści przez klientów bezpośrednio w narzędziu. Oszczędza to czas, wiele nerwów i jeszcze więcej e-maili wymienianych w temacie poprawek, zarówno po stronie zespołu jak i klienta.
Dzięki specjalnym sesjom łączącym różne dźwięki, z playerem Brain.fm można w łatwy sposób zadbać o poziom koncentracji. W bezpłatnej wersji można skorzystać z kilku sesji, nie tylko idealnych do pracy. W Brain.fm można znaleźć także materiały idealne do relaksu czy ułatwienia zasypiania.
Z pomocą Harmonizely w łatwy sposób można zaplanować swoje spotkania i zintegrować z zewnętrznymi kalendarzami czy aplikacjami takimi jak Slack, MailChimp czy arkusze na dysku Google. Pozwala to na brak marnowania czasu na ustalanie szczegółów przez maila czy telefon. Osoby mogą bezpośrednio zapisać się na spotkanie z Tobą, używając intuicyjnego panelu.
Zintegruj swoje zadania, aplikacje, narzędzia i rozwiązania dla jeszcze szybszej i bardziej efektywnej pracy. IFTTT łączy nie tylko urządzenia i platformy, ale dwa światy: offline i online. Możesz połączyć ze sobą kanały social media czy zautomatyzować wiele codziennych zadań.
CloudTalk może pozytywnie wpłynąć na produktywność zespołu sprzedażowego lub działu obsługi klienta. Dzięki CloudTalk, możliwe jest przeanalizowanie wielu danych dotyczących telefonicznych połączeń przychodzących lub wychodzących i rozpoznanie problemów, które mogą wpłynąć na produktywność całego zespołu, zadowolenie klientów oraz osiągane rezultaty. Jeżeli w obrębie organizacji wykonywanych jest wiele telefonów sprzedażowych lub dział customer service odpowiada za tysiące połączeń przychodzących, narzędzie takie jak CloudTalk może pomóc im w bardziej efektywnej pracy.
Nietrudno Cię rozproszyć? Napisanie kilku zdań czasem zajmuje Ci kilka godzin? Dzięki temu prostemu kreatorowi, zdecydowanie prościej będzie Ci się skupić na tworzeniu treści, ponieważ nie zawiera żadnych elementów, które mogłyby przeszkodzić Ci w skupieniu. Tylko Ty, klawiatura i edytor.
Forest to lekka wtyczka do Google Chrome, ale i aplikacja na iOS i Android. Z Forest, możesz wykorzystać technikę Pomodoro do odliczania czasu potrzebnego na skompletowanie zadania. Możesz zasadzić drzewko, które będzie pięło się w górę w miarę upływu czasu, który przeznaczasz na zadanie. Jeżeli coś Cię rozproszy i otworzysz inne zakładki, drzewo „umrze”. Metodę Pomodoro oraz mierzenie czasu wykorzystuje także wiele innych narzędzi, takich jak na przykład Focus Booster App.