Chleb pieczony przez Żyda, geja, uchodźcę i muzułmanina nie różni się od tego pieczonego przez Polaka – takie było przesłanie Organizacji Chlebem i Solą przy współpracy z piekarnią Putka. W pięknym wideoeksperymencie widzimy, jak kupujący reagują na informację o tym, że chleb, który trafi na ich stoły wypiekł ktoś innej karnacji, wyznania czy orientacji seksualnej.
Akcja #NaszChlebPowszedni powstał z inicjatywy organizacji CHLEBEM I SOLĄ oraz Otwarta Rzeczpospolita. Kampania pokazuje i walczy ze stereotypami na temat uchodźców i szerzącą się ksenofobią i antysemityzmem.
Zobacz również
Na potrzeby akcji stworzono stronę internetową, na której można posłuchać historii każdej z osób biorących udział w eksperymencie.
PS
“Ciapaty, menel, kebab – człowiek”. Poznań również stworzył mocną kampanię społeczną, która poruszała problem nietolerancji w polskim społeczeństwie. Aby kampania mogła wystartować, przez długi czas szukano wspólnego mianownika dla każdego człowieka, niezależnego od czynników społecznych i fizycznych. 36,6 – tyle wynosi temperatura naszego ciała. Normalna, powszechna i równa dla wszystkich. Tak normalna, jak to, że jesteśmy takimi samymi ludźmi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Amnesty International chciało, aby mieszkańcy Holandii lepiej zrozumieli, co czują i jak cierpią uchodźcy. Dlatego stworzyli projekt, w którym wprowadzili ludzi w hipnozę, przekazując podświadomie obrazy i uczucia, jakie towarzyszą uciekinierom z Syrii.