…oraz – dzięki odpowiedzi na pytanie: co może się zdarzyć? – wspieranie marek, firm, instytucji w planowaniu strategicznym.
„Uruchomienie instytutu zajmującego się badaniem przyszłości to dla mnie naturalna kolej rzeczy i sformalizowanie tego, czym zajmuję się od lat.” – mówi Natalia Hatalska, założycielka i CEO instytutu. – „Jako shadow consultant do dziś zrealizowałam co najmniej kilkadziesiąt projektów dotyczących przyszłości i prognozowania trendów dla marek z właściwe każdej branży, m.in. farmaceutycznej, ubezpieczeniowej, finansowej, handlowej czy kosmetycznej. Żyjemy dziś w czasach, kiedy wiedza na temat przyszłości i jej scenariuszy jest niezbędna dla planowania strategicznego i podejmowania lepszych decyzji. I wiedza ta powinna być dystrybuowana szeroko, a nie być zarezerwowana wyłącznie dla wąskiego grona firm, zwłaszcza technologicznych, które tę przyszłość tworzą.”
Zobacz również
Głównym obszarem aktywności instytutu ma być wspieranie firm, marek oraz instytucji poprzez wskazywanie najważniejszych trendów i kierunków rozwoju w danej kategorii rynkowej oraz tworzenie scenariuszy przyszłości. Trzy podstawowe filary działalności infuture hatalska foresight institute to:
- forecasting – prognozowanie przyszłości, scenariusze przyszłości w określonych perspektywach czasowych – najczęściej średnio- i długoterminowych,
- inspiracje – analiza sygnałów zmian, najważniejsze trendy w poszczególnych kategoriach rynkowych, realizacja podejścia innovation inspired by foresight,
- doradztwo – wspieranie marek, firm, organizacji w podejmowaniu lepszych decyzji, zwłaszcza tych dotyczących przyszłości.
Instytut pracuje według jakościowych i ilościowych metod prognozowania przyszłości. Metody dobierane są w zależności od projektu i zadania, jednak w codziennej pracy instytut wykorzystuje m.in.: skanowanie środowiskowe, signals based forecasting, panel ekspercki, visioning, scenariusze przyszłości.
Pierwszym projektem zrealizowanym przez infuture hatalska foresight institute jest raport Praca: scenariusze przyszłości, zaprezentowany po raz pierwszy na tegorocznym Europejskim Forum Nowych Idei. W raporcie uwzględnione zostały czynniki zmian z pięciu obszarów (społeczne- technologiczne-ekonomiczne-środowiskowe-polityczne) i stały się one podstawą do opracowania następujących scenariuszy: Working Forever, The Useless Class, People Per Hour, There Are No Jobs On a Dead Planet, Through the Glass Door. Raport, w pełnej wersji, można pobrać za darmo na stronie instytutu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Siedziba instytutu znajduje się w Gdańsku, skąd pochodzi Natalia Hatalska. Instytut zlokalizowany jest w centrum biznesowym Olivia Business Center.
Słuchaj podcastu NowyMarketing