National-Geographic.pl zyskał przejrzystą, user friendly strukturę oraz minimalistyczny layout z akcentami nawiązującymi do kultowej żółtej ramki, będącej znakiem rozpoznawczym brandu.
Wprowadzono jasny podział na sekcje odzwierciedlające strategię biznesową oraz najmocniejsze strony marki. W strukturze portalu wyeksponowane zostały: autorski content przygotowywany przez redakcję on-line, materiały z magazynów National Geographic Polska oraz Traveler, platforma EXPLORERZY. IDŹ ZA MARZENIEM, inicjatywy (Travelery, Wielki Konkurs Fotograficzny), sklep internetowy i nowa oparta o Pinterest platforma społeczności fotograficznej.
Zobacz również
Na nowej platformie nie mogło zabraknąć elementów wyróżniających tytuł jak: unikalne zdjęcia fotografów National Geographic, autorskie podcasty oraz wideo podróżnicze, część społecznościowa pozwalająca na wymianę opinii na temat zdjęć adeptów sztuki fotograficznej.
Wśród formatów komercyjnych poza reklamą display, pojawiły się video- i social commerce, targetowane web-pushe oraz możliwość retargetowania kampanii w obrębie ekosystemu Burda Media lub poza nim.
Nowa wersja portalu została przygotowana przez zespół digital Burda Media przy współpracy z Karoliną Źrebiec, autorką nowego layoutu. National-geographic.pl to również pierwszy z portali Burda Media, który postawiono na nowym, autorskim systemie zarządzania treścią.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Relaunch strony promuje akcja #żółtaramka, w której podróżnicy, fotografowie i dziennikarze współpracujący z tytułem mówią, czym jest dla nich National Geographic. Zobaczymy materiały z udziałem m.in. Krzysztofa Starnawskiego, Marka Arcimowicza, Mikołaja Nowackiego, Piotra Milewskiego i Maksa Cegielskiego oraz Michała Cessanisa, Iwony El Tanbouli i Agnieszki Franus, red. naczelnej National Geographic Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-– Struktura nowego serwisu została tak zbudowana, że każdy element strony zachęca do jej dalszej eksploracji niezależnie, skąd przychodzi użytkownik. Wreszcie serwis National-Geographic Polska funkcjonalnie i layoutowo dorównuje amerykańskiej stronie matce i dobrze oddaje charakter legendarnego brandu, istniejącego na świecie od ponad 130 lat – mówi Agnieszka Wirtwein-Przerwa, head of digital engagement travel, science, health & sport w Burda Media Polska.
– National Geographic to absolutny love brand dla rzeszy podróżników, a jednocześnie jedna z najbardziej innowacyjnych marek mediowych świata. Podczas pracy nad nową odsłoną zmierzyliśmy się z ogromnym wyzwaniem ułożenia w użytecznych ramach różnorodnych formatów contentowych, społecznościowych, e-commerce’owych, audio i wideo, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnego charakteru marki. Projekt pokazał nam jak dalece musimy zaufać naszym użytkownikom, bo tak naprawdę każdy z nas ma swój, idealny NG – mówi Justyna Dziegieć, chief digital officer w Burda Media Polska.