Dotychczas marki modowe z sezonu na sezon tworzyły coraz to barwniejsze kampanie, które przykuwały wzrok odbiorcy. W rolach głównych zaś występowały topowe modelki, które w jak najatrakcyjniejszy sposób prezentowały ubrania marek z nowej kolekcji.
Teraz jednak powoli odchodzi się od tego schematu na rzecz większej naturalności. Popularne domy mody coraz częściej rezygnują z efektywnych zabiegów i stawiają na prostotę, zaś modelki wcielają się w role aktorów i wyrażają jakieś emocje.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [11.10-17.10.24]: kto odpowiada za nieetyczne działania influencerów, Allegro rezygnuje ze sprzedaży alkoholi, Pet Crocs, czyli obuwie dla psów
-
#PolecajkiNM cz. 27: bar The 007, Meaningful Brands™ 2024 Global report, eksperyment Zimbardo w erze AI, design cyfrowy dla zdrowia psychicznego
Tak jest w przypadku najnowszej kampanii hiszpańskiego domu mody Balenciaga, który nawet poszedł o krok dalej i zaprosił do projektu autentyczne pary z Paryża. W ramach promocji nowej kolekcji na sezon jesień-zima 2019/2020 marka postanowiła stworzyć też nietypowy film, w którym zakochani zostali uchwyceni z nieoczywistej perspektywy, jakby z miejskich kamer cctv.
W 2018 roku dom mody Balenciaga stworzył kampanię, w której modelki wcieliły się w role celebrytek chowających się przed wścibskimi paparazzi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Internauci zauważyli, że nietypowe buty marki Balenciaga na pierwszy rzut oka przypominają opakowanie do frytek McDonalda. Sieć fast-foodowa szybko podchwyciła tę myśl.