Zapytacie – jak to możliwe? Otóż, ING we współpracy m.in. z Rijksmuseum w Amsterdamie oraz historykami sztuki zbadało korespondencję malarza oraz jego biografię, by za pomocą sztucznej inteligencji odtworzyć osobowość i schematy mowy wybitnego artysty.
Dzięki temu udało się stworzyć serię tutoriali, w których można usłyszeć głos idealnie naśladujący ten nieżyjącego już od 350 lat malarza. Oczywiście wzięto również pod uwagę różnice między współczesnym językiem, a tym używanym w XVII wieku.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja JWT Amsterdam.
Kampania „The Rembrandt Tutorials” jest kontynuacją akcji „The Next Rembrandt”, w której również dzięki AI odtworzono obrazy słynnego malarza.
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czegoś takiego jeszcze nie było – marka Swatch do zaprojektowania limitowanego zegarka zaprosiła… świnię! Jest to jednak nietypowe zwierzę, bo już od jakiegoś czasu maluje obrazy, w efekcie czego doczekało się pseudonimu Pigcasso.
PS2
Sztuka i popkultura nieustannie się przenikają. Muzeum Narodowe w Warszawie postanowiło wykorzystać ten fakt i stworzyło nietypowe wydarzenie, podczas którego poszukiwane będą obrazy pojawiające się w teledysku do utworu „Nagasaki” Katarzyny Nosowskiej.
PS3
Pozostając w temacie marketingu kultury, osoby zajmujące się zawodowo promocją kultury i sztuki opowiadają o tym, jakie metody marketingowe są według nich najskuteczniejsze w promocji działań kulturalnych.