Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Navigating Food & Beverage Choices In Australia”: nawyki i edukacja kształtują wybory żywieniowe [RAPORT]

„Navigating Food & Beverage Choices In Australia”: nawyki i edukacja kształtują wybory żywieniowe [RAPORT]
Australijczycy wolą kampanie edukacyjne od zakazów, jednak wciąż nie znają przepisów dot. reklam żywności. Oto główne wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez Nielsen dla AANA.
O autorze
1 min czytania 2025-08-25

Australian Association of National Advertisers (AANA) zleciło badanie, którego wyniki mówią jasno: pomimo istnienia ograniczeń takich jak zakaz kierowania reklam do dzieci poniżej 15. roku życia czy reklamy blisko szkół, jedynie 44% Australijczyków zna obowiązujące przepisy w zakresie reklam jedzenia. Jednocześnie aż 71% badanych ocenia je jako wystarczające.

To jednak nie wszystko. Aż 74% ankietowanych przyznało, że woli inwestować w edukację, kampanie prozdrowotne i dostęp do zdrowego jedzenia niż w dalsze ograniczenia reklamowe.

Co tak naprawdę kształtuje wybory żywieniowe?

Według AANA zachowania żywieniowe mieszkańców wyznaczają nawyki, wygoda, koszty oraz rodzinne rutyny. To właśnie te elementy warto zatem uwzględnić podczas budowania strategii komunikacyjnych i reklamowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Taka sytuacja jest polem do działania dla branży reklamowej w Australii, a niebawem również w innych zakątkach świata. Niska świadomość regulacji prawnych daje możliwość budowania edukacji o zasadach reklamy, a odporność społeczeństwa na kolejne zakazy stanowi okazję do korzystania z tzw. soft marketingu, czyli działań opartych w znacznej mierze na storytellingu.

Wśród działań, które zyskały większą aprobatę niż wprowadzanie kolejnych zakazów, znalazły się:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • promocja aktywności fizycznej (58%),
  • dotacje na zdrową żywność (54%),
  • programy edukacyjne w szkołach (53%),
  • zapewnienie uczniom pożywnych posiłków w szkołach (52%)
  • oraz ulepszone etykietowanie żywności (49%).

Dodatkowe regulacje dotyczące reklam pozytywnie oceniło zaledwie 35% Australijczyków.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– To badanie pokazuje, że Australijczycy chcą edukacji zdrowotnej i wsparcia, aby podejmować lepsze decyzje – a nie kolejnych ograniczeń reklamowych. Branża jest gotowa do współpracy z rządem i ekspertami ds. zdrowia, aby tworzyć kampanie, które są przekonujące i oparte na sposobie życia i podejmowania decyzji – tłumaczy Josh Faulks, dyrektor generalny AANA

Rodzice kontrolują żywienie dzieci

Z raportu opracowanego przez AANA płynie jeszcze jeden wyraźny wniosek: rodzice mają kluczowy wpływ na nawyki żywieniowe dzieci. Trzy czwarte z nich uważa, że ​​kontroluje to, co jedzą ich dzieci, a 73% jest zdania, że ​​dieta starszych ma bezpośredni wpływ na długoterminowe zdrowie młodszych.

Całe badanie „Navigating Food & Beverage Choices In Australia” przejrzysz poniżej lub przeczytasz >> TUTAJ.

O badaniu:
Raport „Navigating Food & Beverage Choices In Australia”, przygotowany dla AANA, opiera się na badaniu ponad 2000 Australijczyków w wieku 18–65 lat. W raporcie zbadano czynniki stojące za „sporadyczną konsumpcją żywności”.

Zdjęcie główne: Depositphotos

PS „Zaufanie do żywności – co myślą Polacy?” [RAPORT]

PS2 5 minut reklamy, 130 kcal więcej: wpływ reklam śmieciowego jedzenia na otyłość dzieci i młodzieży [BADANIE]