Platforma NEO24.PL staje się koszykiem dla kilku domen, to model sprawdzony przez liderów. Rozszerzenie profilu działalności to kolejny krok w ramach realizacji ambitnej strategii rozwoju – w 2012 roku sklep przekroczył spektakularną liczbę 300 mln zł obrotu, a w 2013 r. utrzymał dynamiczne tempo wzrostu – ruch w www.neo24.pl rośnie rokrocznie o 30%, a wprowadzenie nowych gałęzi znacznie wzmocni ten trend.
Cel: „stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV“ – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL
Zobacz również
Nowa strategia: stać się wygodnym centrum zakupowym
– Przekroczenie progu 300 milionów obrotu było wynikiem historycznym nie tylko dla naszego sklepu, ale dla całej branży. Po raz pierwszy w Polsce, sklep opierający się wyłącznie na sprzedaży internetowej osiągnął taki wynik, deklasując konkurencję w branży RTV AGD, ale też e-księgarnie, sieci ubraniowe czy drogerie. To oznacza, że działamy bardzo efektywnie – potrafimy wciąż rosnąć i poszerzać skalę biznesu, zachowując jednocześnie najwyższą jakość obsługi. Naturalnym ruchem w tej sytuacji było pójście o krok dalej i sięgnięcie po kolejne segmenty rynku. W 2012 roku z dużym sukcesem wdrożyliśmy pilotażowo 2 nowe branże: zabawki oraz rozbudowaną ofertę opon. Zainteresowanie Klientów przeszło nasze oczekiwania – odnotowaliśmy wzrosty na poziomie 50-100% z miesiąca na miesiąc” – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL – Dziś jesteśmy już gotowi na zaoferowanie pełnej rozszerzonej gamy produktowej – zdecydowaliśmy się głównie na kategorie bliskie dotychczasowej specjalizacji, a więc zakupom sprzętów i produktów do gospodarstwa domowego. Nasz cel: stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV – dodaje.
NEO24.pl – jeden koszyk dla wielu domen
W nowym formacie witryny, www.neo24.pl oferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ (narzędzia, sprzęty ogrodowe) oraz „zoo“ (karmy i akcesoria dla zwierząt). Dlaczego formuła koszyka i osobnych domen jest optymalna? Ponieważ różne kategorie produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym, gdzie potrzebne są osobne sklepy – rządzą się innymi regułami wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki możemy dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony dobieramy pod konkretny model samochodu.
– Łączymy wygodę zakupu (większe zakupy w jednym miejscu) ze zwiększoną użytecznością witryn, co pokrywa się z trenadami w światowym e-commerce. Wprowadziliśmy już nowe kategorie, a teraz będziemy je uzupełniać o kolejne marki. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku w Polsce i zagranicą konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów. Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze korzyści to: komplementarność zakupów (np. szukając prezentów, można wybrać spośród drobnego AGD, zabawek, akcesoriów dla psów i kotów, kosmetyków etc.), a także wygoda: zakupy w 5 domenach sklep spakuje w jeden „koszyk” i nada jedną, tanią przesyłką – mówi Tomasz Kabarowski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing