„Nie bądź botem. Włącz myślenie” – nowa kampania społeczna Stowarzyszenia Demagog

Stowarzyszenie Demagog startuje z nową kampanią, której celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie weryfikacji informacji znalezionych w internecie.
O autorze
1 min czytania 2021-10-25

Jak wynika z raportu „Krytyczny umysł”, co piąta młoda osoba nie zastanawia się nad rzetelnością znalezionych informacji. Stowarzyszenie Demagog od lat mierzy się z tym problemem. W ramach projektu „Nie bądź botem. Włącz myślenie” przygotowane zostały materiały wideo dotyczące krytycznego myślenia oraz fact-checkingu. Występują w nich ambasadorzy kampanii:

  • Aleksandra i Piotr Stanisławscy, popularyzatorzy nauki z portalu Crazy Nauka,
  • Kasia Gandor, popularyzatorka wiedzy, youtuberka,
  • Marcin Napiórkowski, kulturoznawca, doktor habilitowany nauk humanistycznych,
  • Martin Stankiewicz, twórca internetowy i były youtuber,
  • Joanna Gutral, psycholożka,  prowadząca portal zdrowaglowa.pl. 

– We współczesnym świecie umiejętności krytycznego myślenia i sprawdzania źródeł oraz informacji są coraz ważniejsze. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Stowarzyszeniu Demagog w realizacji tak ważnego, ze społecznego punktu widzenia, celu – komentuje Karolina Chojnowska, która prowadzi projekt z ramienia Nieagencji.

– W kampanii „Nie bądź botem. Włącz myślenie!” chcemy podzielić się naszym doświadczeniem i wskazówkami, tak, aby każdy mógł samodzielnie weryfikować docierające do nas informacje, włączyć krytyczne myślenie i nie działać bezrefleksyjnie – jak bot. Musimy podejmować świadome decyzje oparte na faktach, nie emocjach – mówi Małgorzata Kilian, prezeska Stowarzyszenia Demagog.

Stowarzyszenie Demagog to pierwsze krajowa organizacja zajmująca się fact-checkingiem. Celem podejmowanych przez nią działań jest poprawienie jakości debaty publicznej dzięki sprawdzaniu wiarygodności przekazywanych informacji oraz walka z dezinformacją.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Demagog Nieagencja zajęła się holistyczną realizacją projektu „Nie bądź botem. Włącz myślenie” – od przygotowania koncepcji strategicznej, przez stworzenie landing page (UX, design, development), współpracę z influencerami oraz tworzenie i dystrybucję treści video dotyczących projektu. Kampanię obejmą patronatem medialnym podmioty tj. Rzeczpospolita, Niebezpiecznik.pl, ASZdziennik, cyberdefence24.pl i NGO.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing