Jak wynika z raportu „Krytyczny umysł”, co piąta młoda osoba nie zastanawia się nad rzetelnością znalezionych informacji. Stowarzyszenie Demagog od lat mierzy się z tym problemem. W ramach projektu „Nie bądź botem. Włącz myślenie” przygotowane zostały materiały wideo dotyczące krytycznego myślenia oraz fact-checkingu. Występują w nich ambasadorzy kampanii:
- Aleksandra i Piotr Stanisławscy, popularyzatorzy nauki z portalu Crazy Nauka,
- Kasia Gandor, popularyzatorka wiedzy, youtuberka,
- Marcin Napiórkowski, kulturoznawca, doktor habilitowany nauk humanistycznych,
- Martin Stankiewicz, twórca internetowy i były youtuber,
- Joanna Gutral, psycholożka, prowadząca portal zdrowaglowa.pl.
– We współczesnym świecie umiejętności krytycznego myślenia i sprawdzania źródeł oraz informacji są coraz ważniejsze. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Stowarzyszeniu Demagog w realizacji tak ważnego, ze społecznego punktu widzenia, celu – komentuje Karolina Chojnowska, która prowadzi projekt z ramienia Nieagencji.
Zobacz również
– W kampanii „Nie bądź botem. Włącz myślenie!” chcemy podzielić się naszym doświadczeniem i wskazówkami, tak, aby każdy mógł samodzielnie weryfikować docierające do nas informacje, włączyć krytyczne myślenie i nie działać bezrefleksyjnie – jak bot. Musimy podejmować świadome decyzje oparte na faktach, nie emocjach – mówi Małgorzata Kilian, prezeska Stowarzyszenia Demagog.
Stowarzyszenie Demagog to pierwsze krajowa organizacja zajmująca się fact-checkingiem. Celem podejmowanych przez nią działań jest poprawienie jakości debaty publicznej dzięki sprawdzaniu wiarygodności przekazywanych informacji oraz walka z dezinformacją.
W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Demagog Nieagencja zajęła się holistyczną realizacją projektu „Nie bądź botem. Włącz myślenie” – od przygotowania koncepcji strategicznej, przez stworzenie landing page (UX, design, development), współpracę z influencerami oraz tworzenie i dystrybucję treści video dotyczących projektu. Kampanię obejmą patronatem medialnym podmioty tj. Rzeczpospolita, Niebezpiecznik.pl, ASZdziennik, cyberdefence24.pl i NGO.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing