Projekt „(Nie) mówmy o seksie” to odpowiedź Storytel i fundacji SEXEDPL na wciąż niewystarczającą społeczną edukację seksualną. Kampania powstała, by w angażującej formie poruszyć szerokie spektrum zagadnień związanych z seksem i ludzką seksualnością.
W centrum akcji znalazło się 6 specjalnie na tę okazję napisanych słuchowisk, które poruszają tematy takie jak brak orgazmu u kobiet, kwestię komunikacji na polu seksualności, uzależnienie od pornografii czy seksualność seniorów, ale także zbyt duże skupienie na codziennych obowiązkach, na czym cierpi nasze życie seksualne.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do napisania sześciu słuchowisk wchodzących w skład kampanii zaproszono uznanych polskich autorów tekstów i pisarzy: Wita Szostaka, Grzegorza Uzdańskiego, Magdalenę Salik, Dominikę Słowik, Agnieszkę Jelonek i Martę Guzowską. W nagranie słuchowisk zaangażowano zaś popularnych i uznanych polskich aktorów i aktorki – słuchowiska czytają m.in. Maciej Musiał, Ola Domańska, Łukasz Simlat, Kasia Sawczuk, Sandra Drzymalska, Paulina Gałązka, Piotr Pacek, Marta Lipińska i Sebastian Dela, którzy wcielili się w role poszczególnych bohaterów opowiadań i narratorów.
Seria 6 słuchowisk do znalezienia w aplikacji Storytel to jednak nie wszystko, co pojawi się w ramach kampanii „(Nie) mówmy o seksie”. Chcąc pokazać absurdalność braku rozmów o seksie w polskim społeczeństwie, marka zdecydowała się promować historie w przewrotny sposób – tworząc pieśń, mającą pełnić rolę emanacji społecznej cenzury. Utrzymana w naiwnej tonacji zachęca, by „nie tykać”, „nie mówić”, udawać, że seks nie istnieje.
Do utworu napisanego przez Ryfa Ri z muzyką Wojtka Urbańskiego i Łukasza Palkiewicza powstał teledysk, w którym w rolę ubranych w alby strażników cnót wcielili się aktorzy czytający słuchowiska. Artyści pojawiają się w codziennych, intymnych sytuacjach, nawołując zaskoczonych bohaterów klipu do zaniechania myśli i czynów związanych z seksem.
– Przy tej kampanii połączyliśmy siły kreatywne Przestrzeni i Polotu, aby maksymalnie wykorzystać potencjał tematu, o którym w Polsce częściej milczymy niż dyskutujemy. Seks w Polsce dalej jest tematem tabu, a przyczyną takiego stanu rzeczy jest nic innego jak budowana od wieków kultura wstydu. Dlatego przewrotnie sięgnęliśmy po formę pieśni (kojarzoną z tradycyjnymi wartościami), która cnotliwie zakazuje seksu, ale tylko po to, by w finale obnażyć absurdalność tego tabu – wyjaśnia Dawid Kaźmierczak, Founder & Chief Content Officer agencji Polot.
(Nie) mówmy o seksie – nie tylko słuchowiska
Kampanię „(Nie) mówmy o seksie” będzie promowało wiele działań marketingowych. Jednym z nich jest mural, który pojawił się w Warszawie przy ul. Jaworzyńskiej (Metro Politechnika). Na muralu przeczytamy specyficzny tekst, nawiązujący do treści słuchowisk włączonych do kampanii. Słowa bezpośrednio kojarzące się z seksem zasłonięto czarnymi przekreśleniami, które mają symbolizować tabu związane z tą sferą życia i sugerujące, że brak bezpośredniej i otwartej komunikacji swoich potrzeb i pragnień seksualnych zmienia znaczenie wypowiedzi i generuje brak zrozumienia. Całą treść muralu będzie można odsłonić za pomocą specjalnego filtra na Instagramie i TikToku.
– W komunikacji kampanii „(Nie) mówmy o seksie” skupiamy się na wielu kanałach i narzędziach, pogłębiając jednocześnie kontekst merytoryczny wynikający z poszczególnych historii. Głównym nośnikiem promocyjnym jest klip, który w przewrotny sposób pokazuje, jak „głos poprawnego wychowania” i utarte społeczne schematy próbują nas ograniczać, w ostateczności prowadząc do zaniku szczerych rozmów o naszych potrzebach i pragnieniach. Ponadto, szerokie działania PR-owe i współpraca z kluczowymi partnerami medialnymi oraz działania na social mediach – w tym wybór i połączenie ambasadorów konkretnych historii audio z mocnym kontekstem merytorycznym prezentowanym w Temacie Tygodnia SEXEDPL czy współpraca z twórcami na TikToku – pozwalają nam zadbać o dotarcie do szerokiej grupy odbiorców – podsumowuje Klaudia Chruściel, Marketing Manager Storytel Polska.
Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot oraz agencja digital marketingu Tigers.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS „Mówiłem jej, że ma przestać”. SEXEDPL z kampanią edukacyjną, która dotyczy przemocy wobec mężczyzn
SEXEDPL w kampanii antyprzemocowej zwraca uwagę na mężczyzn, którzy również są ofiarami przemocy. Dzięki spotom fundacja promuje Antyprzemocową Linię Pomocy (720 720 020).
PS2 „Młodym już dziękujemy”. Michał Żebrowski w profrekwencyjnym spocie SEXEDPL
Fundacja SEXEDPL po raz kolejny wspiera obywatelską postawę Polek i Polaków, zachęcając tym razem do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. Główną rolę w aktywizującym do głosowania spocie Fundacji Anji Rubik zagrał Michał Żebrowski.