Według danych, do roku 2060, liczba osób w wieku produkcyjnym w Polsce może znacząco się zmniejszyć – z obecnych 22,17 miliona do zaledwie 15,1 miliona w wariancie średnim. W scenariuszu niższym ta liczba spadnie jeszcze bardziej, do 13,31 miliona. Dodatkowo, jak wskazują analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w ciągu najbliższych dziesięciu lat, z rynku pracy odejdzie aż 3,8 mln pracowników, podczas gdy napływ z młodszych roczników wyniesie tylko 1,7 mln.
Deficyt pracowników, który już teraz stanowi jedną z głównych barier rozwoju dla wielu organizacji, będzie się jeszcze pogłębiał. Coraz dłuższy czas aktywności zawodowej Polaków to pozytywna tendencja, jednak to nie wystarczy, aby zrekompensować braki kadrowe. Już dziś aż 82 proc. małych i średnich przedsiębiorstw dotyka problem braku rąk do pracy.
Zobacz również
Dlatego OLX Praca w swojej kampanii pod hasłem „Nie wykluczaj nikogo, a zwłaszcza siebie” zwraca szczególną uwagę na potrzebę aktywizacji i wsparcia różnych grup społecznych, w tym osób przewlekle chorych, z niepełnosprawnościami, rodziców wracających na rynek po przerwach związanych z rodzicielstwem, a także osób po 50. roku życia i młodych, poszukujących pierwszej pracy.
– Otwartość na wszystkich pracowników, potencjał oraz realna inkluzywność w zatrudnieniu, na którą zwracamy uwagę w najnowszej kampanii to dla przedsiębiorstw strategiczny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju organizacji. Jako marka łącząca pracowników i pracodawców podkreślamy też, że przez otwarcie się na nowe możliwości, formy zatrudnienia, czy zmianę pracy to droga, dzięki której zyskuje nie tylko pracodawca, ale także pracownik dzielący się z organizacją swoim talentem i szukający nowych możliwości rozwoju – mówi odpowiedzialna za kampanię Jolanta Święcicka, senior marketing specialist w OLX.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń, która odpowiada również za działania w mediach społecznościowych. Media planuje i kupuje agencja mediowa Mindshare Poland. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25, a wyreżyserował Bartosz Dombrowski. Postprodukcją obrazu zajęło się studio Vein.
Kampania wystartowała 7 stycznia. Będzie realizowana poprzez różne kanały komunikacji, w tym media społecznościowe, digital, radio oraz działania PR i nośniki outdoor. Celem jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zainicjowanie dyskusji na temat równości szans na rynku pracy.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko