Niebieski szyld magla zapowiedzią designerskich zmian w Gdyni

Nowy, ręcznie malowany szyld wskazuje wejście do magla przy ulicy Abrahama w Gdyni. Jest to kolejna odsłona działań Stowarzyszenia Traffic Design, jednocześnie projekt otwierający serię realizacji prowadzonych w ramach długofalowego programu współpracy z miastem.
O autorze
1 min czytania 2020-07-02

Szyld zaprojektowała i klasyczną metodą wykonała Eugenia Tynna. Projekt w całości powstał w nowym warsztacie Traffic Design przy ulicy Żeromskiego 36 w Gdyni. Będzie to wkrótce miejsce otwarte dla szerokiego grona odbiorców z przestrzenią wystawową oraz programem spotkań i działań skoncentrowanych na przestrzeni miejskiej.

Stowarzyszenie Traffic Design organizuje Biennale Sztuki Miejskiej, które jesienią tego roku odbędą się w jednej z dzielnic Gdyni – na Wzgórzu Świętego Maksymiliana. Program Biennale angażuje społeczność lokalną oraz artystów i projektantów z całej Polski. W tym roku na warsztat wzięte zostaną między innymi aspekty związane z wolnym czasem i zabawą w mieście, „współmieszkańcami”: ptakami i trudnym tematem przeładowania miasta samochodami. Obecnie Stowarzyszenie konsultuje projekty z mieszkańcami. W kwestii miejsc parkingowych mieszkańcy Wzgórza mogą wypowiedzieć się w ankiecie.

Abonament rozszerza działania festiwalowe o całoroczną pracę projektową w różnych obszarach i różnych częściach miasta. Dzięki niemu, nowe projekty pojawią się także w dzielnicach, między innymi na Grabówku, w Orłowie i na Oksywiu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Naszym celem jest propagowanie dobrych praktyk dotyczących estetyki przestrzeni publicznej i przyjaznego miasta. Do działań zostały włączone różne instytucje miejskie, między innymi Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych oraz Wydział Budynków. Prowadzimy rozmowy z różnymi grupami interesariuszy, mających wpływ na wygląd i funkcjonowanie Gdyni. Chcemy zaangażować jak najwięcej podmiotów także te z sektora prywatnego. Mogą się do nas zgłaszać także właściciele i administratorzy budynków, którzy szykują się do remontów elewacji. Być może uda nam się wesprzeć ich projektowo lub doradzić możliwe rozwiązania – powiedziała Monika Domańska, Traffic Design.

W przestrzeni miasta pojawią się nie tylko nowe szyldy. Traffic Design zajmie się także projektowaniem i uspokajaniem kolorystyki elewacji, czy działaniami mającymi na celu poprawę funkcjonalności terenów zielonych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zależy nam szczególnie na obiektach takich jak przedszkola, szkoły i żłobki, by w ten sposób zwiększać świadomość estetyczną najmłodszych mieszkańców miasta – mówi Monika Domańska, Traffic Design.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się