Według danych Nielsen Audience Measurement średni dobowy czas oglądania TV wyniósł 4:17 min. (I-X 2020), z czego na kanały informacyjne przypadły 33 min. To o 9 min. więcej niż jeszcze rok temu.
Największa oglądalność kanałów informacyjnych wyniosła 15,5 mln widzów w tygodniu 16 – 22.03, kiedy Rząd ogłosił wprowadzenie ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną, 11,7 mln w tygodniu 6 – 12.07 w związku z wyborami prezydenckimi oraz 13,4 mln w tygodniu 26.10 – 1.11, kiedy rozpoczęły się protesty Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.
Zobacz również
– Rok 2020 przyniósł wiele niepewności, wydarzeń bez precedensu, mocno wpływających na życie codzienne i wzbudzających wśród Polaków potrzebę bycia poinformowanym, bycia na bieżąco. Tą potrzebę realizowali zwracając się w stronę kanałów i programów informacyjnych. TVN24, TVP Info i Polsat News wyraźnie zyskały większe zainteresowaniem widzów. Choć pierwsze tygodnie roku nie zwiastowały znaczących zmian w zachowaniu widzów, drastyczny wzrost oglądalności kanałów informacyjnych nastąpił w drugim tygodniu marca, po ogłoszeniu planowanego zamknięcia szkół i przedszkoli. Od tego czasu Polacy każdego tygodnia spędzali więcej czasu przed telewizorem oglądając kanały informacyjne niż w podobnym okresie rok temu. Podwyższone zapotrzebowanie na informacje podtrzymał aż do lipca gorący politycznie okres – z kulminacją w postaci śledzenia wieczorów wyborczych po pierwszej i drugiej turze wyborów prezydenckich. W sierpniu i wrześniu liczebność widowni kanałów informacyjnych zbliżyła się do ubiegłorocznego poziomu. Jednak już w październiku Polki i Polacy pilnie śledzili relację i informacje dotyczące społecznej reakcji na wyrok Trybunału Konstytucyjnego i protestów kobiet. Udział kanałów informacyjnych w całkowitej oglądalności telewizji wzrósł do podobnego poziomu jak w początku marca 2020 i osiągnął 17% w ostatnim tygodniu października – analizuje Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
Więcej informacji na temat oglądalności programów informacyjnych w innych krajach, znaleźć znaleźć można w raporcie: „Nielsen Local Watch Report” dostępnym na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]