Niemieckie supermarkety testują jadalne opakowania na warzywa i owoce

Niemieckie supermarkety testują jadalne opakowania na warzywa i owoce
Im głośniej i częściej mówi się o problemie plastiku zanieczyszczającego nasze środowisko, tym coraz więcej firm wprowadza alternatywne sposoby pakowania produktów. Przykładem tego są niemieckie sieci handlowe Rewe i Edeka, które stosują natryskową, jadalną powłokę ochronną na warzywa i owoce.
O autorze
1 min czytania 2020-02-05

Na rynku istnieje już wiele sposobów na opakowywanie produktów nie wykorzystując przy tym plastiku. Lidl na przykład stosuje znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem, zaś tajlandzki supermarket Rimping wykorzystuje do tego liście bananowca. Teraz inny ciekawy sposób wprowadziły dwie niemieckie sieci handlowe.

Edeka i Rewe – bo o tych firmach mowa – rozpoczęły testy nowej metody ochrony owoców i warzyw przed zepsuciem w postaci natryskiwanej na nie cienkiej i jadalnej osłony, czyli tzw. „drugiej skórki”.

Ta pierwsza sieć handlowa wykorzystuje technologię amerykańskiego koncernu Apeel Sciences, który jadalną powłokę wytwarza z roślinnych materiałów, takich jak np. skórka, pestki czy miąższ z owoców i warzyw. Sieć Edeka korzysta z tej metody do pakowania awokado, a także pomarańczy.   

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast sieć Rewe nawiązała współpracę z brytyjską firmą AgriCoat NatureSeal, która produkuje jadalną powłokę z cukru, celulozy i olejów roślinnych. Już teraz w supermarketach marki można znaleźć awodako, pomarańcze i mandarynki opakowane w ten sposób.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Jadalne opakowania” obu firm są neutralne pod względem zapachu, a także smaku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.

PS2

#NoBeautyInPlastic to projekt polskiego fotografa Daniela Petryczkiewicza, który ma za zadanie zwrócić uwagę na fakt wciąż rosnącego zużycia jednorazowego plastiku. Za pomocą sugestywnych i prowokujących zdjęć artysta chce skłonić społeczeństwo do refleksji.

PS3

2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska. Przedstawiamy te najciekawsze.