Kampania „NIERÓWNE!” to wezwanie do zmiany – do przełamywania stereotypów i tworzenia rynku pracy, w którym każdy ma równe szanse, bez względu na płeć. Miejsca, w którym liczą się kompetencje, doświadczenie i zaangażowanie.
Badania pokazują, że:
- 13% kobiet zarabia mniej niż mężczyźni na tym samym stanowisku.
- Tylko 24% członków zarządów największych spółek giełdowych w Polsce to kobiety.
- 42,6% usłyszało, że nie są wystarczająco kompetentne – tylko dlatego, że są kobietami.
- 49,8% kobiet słyszy w pracy, że są „zbyt emocjonalne”.

Kobiety są obecne na rynku pracy – zdobywają wykształcenie, rozwijają kariery, budują kompetencje. A jednak wciąż nie są oceniane według tych samych kryteriów co mężczyźni.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Centralnym punktem kampanii był spot, w którym artystka Ofelia w metaforyczny sposób przedstawia codzienny wyścig kobiet o równe prawa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nadrzędnym celem Fundacji Czas Kobiet jest doprowadzenie do realnej, systemowej zmiany w postrzeganiu roli kobiet na rynku pracy. Chciałyśmy, aby problem nierówności przestał być szeptem w kuluarach, a stał się głośną, publiczną dyskusją. Metafora niekończącego się biegu, w którą wcieliła się niezwykle autentyczna w swojej roli Ofelia, okazała się idealnym sposobem na pokazanie tej frustracji i niesprawiedliwości. Jesteśmy dumne, że głos tak ważnej sprawy wybrzmiał tak głośno i zainspirował tysiące osób do refleksji, bo to jest właśnie pierwszy krok do prawdziwej zmiany – mówi Anna Świątkowska-Gałkiewicz, Prezeska Fundacji Czas Kobiet.
Kampania społeczna „NIERÓWNE!” została stworzona przez agencję Dare Media.