Kampanię promuje 4-minutowy klip, w którym bohaterowie wyruszają w podróż przez wspomnienia. Júlio szuka wydarzeń z przeszłości przez pierwszy kęs solonego dorsza, Antônia przywołuje lata pamięci, jedząc „sarapatel”. Maria gryzie „kulkowe ciastko” i jej przeszłość wchodzi w teraźniejszość, a Junilia wspomina swoją miłość, próbując „ciasta fasolowego”.
Wszystkie osoby, które wystąpiły w filmie, faktycznie mają zdiagnozowaną chorobę Alzheimera.
Zobacz również
Akcję wsparła szefowa kuchni Carol Albuquerque, która odtworzyła przepisy mające pomóc osobom chorym na Alzheimera w odzyskaniu wspomnień z przeszłości.
– Kampania podkreśla siłę, jaką mają przepisy, aby nawiązywać głębokie więzi między ludźmi, ożywiać wspomnienia i emocje oraz kształtować doświadczenia, które trwają przez całe życie. Wzmacnia to cel Nestlé Recipes, który od ponad 60 lat łączy ludzi emocjonalnie poprzez jedzenie – powiedziała Ionah Kochen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Nestlé.
Wszystkie przepisy odtworzone na potrzeby kampanii są dostępne na stronie Nestlé Recipes.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Za kampanię odpowiada agencja Publicis Brasil. Klip wyprodukowała firma O2 Filmes.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS CEAFA uświadamia pokoleniu Z, czym jest choroba Alzheimera. Symulator schorzenia w grze Fortnite
Hiszpańska Konfederacja Choroby Alzheimera i Innych Demencji (CEAFA) we współpracy z agencją Momentum Spain stworzyły w grze Fortnite symulator „Zagubiony w Świecie”. Pozwala on graczom doświadczyć objawów nieuleczalnej choroby, tj. dezorientacja, zaniki pamięci i dysocjacja przestrzeni.
PS2 Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem
Agencja Above+Beyond stworzyła kampanię, w której wykorzystano styl charakterystyczny dla bajek Disney’a. Nie ma w niej jednak happy end’u, ponieważ jeden z bohaterów występujących w krótkim filmie zmaga się z demencją.