Niedawno Nike opublikowało film, który miał na celu zachęcić ludzi do podejmowania działań na rzecz swoich małych społeczności. Inicjatywa pokazuje, że dzięki sile sportu wszyscy jesteśmy równi, a wspólnie możemy osiągnąć więcej. Uczy akceptacji poza boiskiem i równości wobec płci.
Ta kampania jest owocem współpracy Nike i PeacePlayers. Jej promocja odbywać się będzie za pomocą wszystkich kanałów społecznościowych marki.
Zobacz również
Od niedawna Nike bardzo mocno stawia na aktywizację kobiet i pokazanie, że bez względu na płeć możemy osiągnąć wszystko. Dlatego od stycznia Training Club marki wydał cztery różne reklamy regionalne, które mówią bezpośrednio do kobiet, by te miały siłę zmieniać normy społeczne.
Przedstawiamy 4 różne reklamy, z 4 różnych krańców świata!
Wieden + Kennedy wraz z Arifą Bseiso – mistrzynią jordańskiego boksu, Amal Murad – trenerką parkour, Ines Boubkri tunezyjską mistrzynią olimpijską w szermierce, a także piosenkarką Balqees Fathi stworzyli reklamę poruszającą kwestię pytania „co powiedzą o mnie inni?”, które jest koszmarem dla dorastających dziewczynek.
Reklama mówi „Just do it!”, bo przecież mogą o Tobie mówić, że przekroczyłaś wszelkie oczekiwania?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Niedawno mogliśmy zobaczyć rosyjską reklamę, która przeznaczona jest, nie tylko, dla nowego pokolenia rosyjskich kobiet.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedna z rosyjskich piosenek mówi, że dziewczynki zrobione są z kwiatów, dzwonków, pięknych spojrzeń, galaretki… Nike chce być marką innowacji, dlatego zmienia stereotypy.
W reklamie uświadamia, że dziewczynki nie są stworzone tylko z kwiatów. Dodaje im takie atrybuty jak męstwo, niezależności, poczucie własnej wartości, siniaki!
Reklama mówi o tym, że tak naprawdę mogą być stworzone, z czego tylko chcą!
Turecka reklama Nike poniekąd prezentuje pewne stereotypy tego, jak powinna zachowywać się kobieta. Z góry pokazuje też ich miejsce w społeczeństwie. Sami twórcy mówią: „reklama jest inspirująca i odświeżająca”.
Współczesny klient marki różni się od kobiet przedstawionych w reklamie. Dlatego, jak donosi Adweek, Nike mówi do tych kobiet, które jeszcze pasują do stereotypów. Udają skromne, podczas gdy ukrywają swoje prawdziwe oblicze.
Spot został wyprodukowany przez Wieden + Kennedy Amsterdam. W reklamie zobaczymy: koszykarkę ISIL Albena, tenisistkę Ipek Soylu, mistrzynie triatlonu Esre Gökcek, kick-bokserkę Funde Diken, tancerkę: Çisil Siki i Dilan Çiçek Deniz i Elvin Levinler.
Jedna z najnowszych reklam marki, stworzona we współpracy z FKA twigs, pokazuje wielokulturową grupę ludzi różnie wyglądających z różnymi możliwościami. Pomimo wszystkich różnic, razem mogą wiele.
O całej produkcji tego spotu przeczytać możecie → tutaj.
źródło: Adweek