fot. Fortnite
Być może czasy świetności Fortnite już minęły, ale nadal jest on przestrzenią, w którą inwestują marki. To właśnie w tej grze firmy tworzą swoje wirtualne światy. Co jakiś czas pojawia się zatem powód, by zajrzeć na serwery platformy.
Zobacz również
Tym razem również się taki pojawił, ponieważ Nike ruszyło z „Airphorią”, czyli własną wyspą, która powstała przy współpracy z Unreal Editor for Fortnite (UEFN). Gracze mogą na niej zakupić specjalną kolekcję ubrań, butów i dodatkowych przedmiotów dla swoich awatarów. Są to m.in.: plecaki, kilofy czy ekran wczytywania.
fot. Fortnite
Użytkownicy mogą także wziąć udział w grze, w trakcie której wyruszają na polowanie, odzyskują utracone Air Max Grails i mają szansę zdobyć nagrodę, jaką są Air Max 1 ’86 Back Bling. Na wyspie można odkryć różne strefy, takie jak np. „Stacja 97”, „Wieża Butpudełkowa” i „Max Muzeum”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Fortnite
„Airphoria” będzie dostępna na Fortnite do 28 czerwca. Wszyscy gracze, którzy spędzą na wyspie co najmniej 10 minut, otrzymają plecak Air Max 1 ’86.
Przestrzeń wirtualną połączono z rzeczywistością. Na stronie Nike uruchomiono sprzedaż limitowanej edycji odzieży oraz obuwia inspirowanej „Airphorią”. Produkty są dostępne jedynie w Ameryce Północnej.
– Airphoria stanowi nowe, wciągające doświadczenie dla Nike, ponieważ wzmacnia jej wysiłki w zakresie gier i produktów wirtualnych. Zawsze szukamy autentycznych sposobów na pogłębienie naszej więzi z fanami, rozszerzenie punktów dostępu do Nike w całym naszym cyfrowym ekosystemie oraz zaszczepienie miłości do sportu i zabawy. Co więcej, Nike jest jedną z pierwszych marek, które korzystają z Edytora Unreal firmy Epic Games aby Fortnite zbudował Airphoria, torując drogę do dalszego partnerstwa, które jeszcze bardziej odblokuje przyszłość gier – powiedział Ron Faris, wiceprezes/dyrektor generalny Nike Virtual Studios.
Na wyspę „Airphoria” można trafić przez „Odkrycia” lub za pośrednictwem kodu: 2118-5342-7190!
PS Wirtualna wyspa Coachelli w grze Fortnite
Swoją wyspę w Fortnite stworzyła także Coachella. Na wyspie gracze mogli wirtualnie dołączyć do popularnego festiwalu muzycznego.
PS 2 Heinz stworzył wyspę Fortnite, aby zwrócić uwagę na pogarszający się stan zdrowia gleby na świecie
Marki tworzą swoje wirtualne przestrzenie również w celach edukacyjnych. W taki sposób marka Heinz wykorzystała fakt wkroczenia na Fortnite. Wyspę zaprojektowano tak, aby edukować konsumentów na temat fundamentalnej roli, jaką odgrywa zdrowa gleba.