#NMInsight: Digital 2026 Global Overview [RAPORT]

#NMInsight: Digital 2026 Global Overview [RAPORT]
Internet sięga już 6,04 mld użytkowników, a 5,66 mld tożsamości w social media — według raportu Digital 2026 Global Overview. Dla marketerów to nie ciekawostka, lecz sygnał: cyfrowy krajobraz nabiera nowych wymiarów i stawia nowe wymagania.
O autorze
2 min czytania 2025-10-16

Raport „Digital 2026 Global Overview” przygotowany wspólnie przez Kepios, We Are Social i Meltwater ujawnia, że świat doświadczył kolejnych przełomów w adopcji technologii cyfrowych. Według analiz Kepios, z internetu korzysta już 6,04 miliarda ludzi, co oznacza globalną penetrację na poziomie 73,2%. Tegoroczna edycja liczy w sumie aż 700 stron.

Równocześnie liczba kont w mediach społecznościowych wzrosła do 5,66 miliarda, co stanowi 68,7% populacji świata. Raport podkreśla jednak zastrzeżenia co do metody liczenia, iż „user identities” to niekoniecznie unikalne osoby, ale potencjalny zasięg reklamowy z uwzględnieniem różnych platform.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gdzie rośnie cyfrowy kontrast – offline, płeć i lokalizacja

Mimo imponujących liczb, 2,21 miliarda osób pozostaje offline – najczęściej w regionach Azji Południowej i Afryki Centralnej. W Indiach wciąż mamy do czynienia z największą grupą osób będących poza zasięgiem internetu, mimo że liczba internautów wzrosła tam już do poziomu ok. 70%.

Raport ujawnia także, że kobiety rzadziej korzystają z internetu niż mężczyźni: 70,7% kobiet jest online, podczas gdy w przypadku mężczyzn to 75,7%. W obszarach wiejskich sytuacja jest jeszcze trudniejsza – zaledwie 54,5% populacji wiejskiej ma dostęp do sieci, podczas gdy w miastach to 86,5%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Social media i reklama cyfrowa

Media społecznościowe osiągnęły status supermajority – użytkownicy social stanowią ponad 2/3 globalnej populacji (68,7%). W ciągu ostatniego roku do sieci społecznościowych dołączyło aż 259 milionów nowych identyfikatorów użytkowników.

Dla marek to ważna wiadomość: według raportu, reklamy w social media odpowiadają już za 32,1% całkowitych wydatków cyfrowej reklamy, a rok do roku ich wzrost prognozowany jest na 13,6%.

Wydatki reklamowe globalnie mają sięgnąć 1,16 biliona USD w 2025 r., co oznacza wzrost o 6,5% w stosunku do 2024 r.

AI rośnie w siłę – ponad miliard użytkowników i dalsza ekspansja

Najbardziej fascynujący trend: ponad 1 miliard osób korzysta z platform AI (LLMs/generatywna AI) co miesiąc.

ChatGPT samodzielnie przekracza 550 milionów mobilnych użytkowników miesięcznie, a wersja webowa odwiedzana była przez niemal 500 milionów unikalnych „identyfikatorów urządzeń” w sierpniu 2025 r.

OpenAI raportuje z kolei, że ChatGPT miał 800 milionów użytkowników tygodniowych na począku października 2025 r.

Wnioski dla marketerów – co warto robić w 2026?

W obliczu tych danych marki muszą przestać traktować digital jak „kanał dodatkowy” – to serce komunikacji. Warto skupić się na:

  • budowaniu obecności w social media, bo tam konsumenci odkrywają marki i konsumują treści,
  • integracji AI – nie tylko jako gadżet, ale sposób na personalizację, automatyzację i angażujące doświadczenia,
  • równoważeniu zasięgów – reklama cyfrowa staje się dominująca, więc budżety muszą iść za trendami,
  • uważności względem różnic globalnych – gender gap, podział miejski/wiejski, regiony offline – komunikacja musi być dostosowana.

Cały raport Digital 2026 Global Overview pobierzesz >> TUTAJ.

Grafiki: raport Digital 2026 Global Overview

PS #NMInsights Raport Digital 2025 Global Overview: Instagram najczęściej pobieraną aplikacją, ChatGPT dominuje wśród narzędzi AI