#NMInsights Gemius: „E-commerce w Polsce 2024” [RAPORT]

#NMInsights Gemius: „E-commerce w Polsce 2024” [RAPORT]
Ukazał się najważniejszy, coroczny raport e-commerce opublikowany przez Gemius. Z „E-commerce w Polsce 2024” wynika m.in., że odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie 78%, czyli zbliżonym do tego z 2023 roku.
O autorze
2 min czytania 2024-09-30

Coroczny raport Gemius „E-commerce w Polsce” skupia się na najważniejszych wskaźnikach pozwalających zobrazować aktualny stan e-handlu w naszym kraju. Z tegorocznej edycji publikacji wynika m.in., że już 36% ankietowanych korzysta podczas zakupów online z portali zagranicznych. To o 6 p.p. więcej niż w 2023 roku). Rośnie też popularność towarów używanych. Na produkty „z drugiej ręki” chociaż raz zdecydowało się już 61% respondentów.

Wśród najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej odwiedzanych platform e-commerce znalazły się AliExpress (znany 87% pytanych, tak samo jak Amazon) i Temu (80%), czyli marketplace’y rodem z Azji. Co więcej, to właśnie na zakupy na platformie Temu polscy internauci wydali średnio aż 536 złotych w ciągu roku. W ten sposób azjatycki marketplace tylko nieznacznie, bo o 30 zł, ustępuje pod tym względem Amazonowi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Re-commerce to ważny trend w polskim e-handlu w mijającym roku. Okazuje się, że najczęściej praktyka kupowania „z drugiej ręki” dotyczy odzieży (79%), książek, płyt i filmów (71%). Internauci, którzy kupują produkty używane, najchętniej robią to na Allegro i tam też wydają największe kwoty. Z raportu „E-commerce w Polsce 2024” wynika, że średnio to 1112 zł na przestrzeni ostatniego roku. Jeśli chodzi o popularność, to zdecydowanie najwięcej badanych (56%) do robienia re-commerce’owych zakupów korzysta z Vinted.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród metod płatności online najwięcej internautów korzysta z BLIK-a (68%), tuż za nim uplasował się szybki przelew przez serwis płatności (64%), a na trzecim miejscu znalazła się karta kredytowa (43%). Z BLIK-a najchętniej korzystają osoby młode, w wieku od 15 do 24 lat (86%) i od 25 do 34 lat (82%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tegoroczny raport „E-commerce w Polsce 2024” powstał dzięki współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska. W publikacji znajdują się również dane pochodzące z badania Mediapanel i wiedza ekspertów Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska.

Cały raport pobierzesz TUTAJ >>

Zdjęcia: raport „E-commerce w Polsce 2024”

PS Polskie e-sklepy – popularność rośnie wraz z liczbą dłużników [RAPORT]

Każdy użytkownik internetu choć raz zrobił zakupy w sieci, a aż 37 proc. zaopatruje się w ten sposób 5 razy w miesiącu i więcej – wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute.

PS2 Rynek e-commerce w liczbach [ANALIZA]

Pandemia to złoty okres dla branży e-commerce. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, okazała się ona złotym okresem dla całej branży. Kolejne obostrzenia, kolejki do najpopularniejszych dyskontów czy wyznaczone godziny zakupów, a nawet brak niektórych produktów na sklepowych półkach spowodowały wzrost grupy osób deklarujących robienie zakupów w sklepach internetowych.