Datareportal we współpracy z We Are Social oraz Meltwater zaprezentowały na początku lutego br. globalny Raport Digital 2025, czyli swoją coroczną publikację na temat mediów społecznościowych oraz trendów cyfrowych na świecie.
Znamy już dane dotyczące Polski. Sprawdź.
Zobacz również
„Stan cyfryzacji” Polski
- Na początku 2025 roku z Internetu w Polsce korzystało 34,5 mln osób, a penetracja sieci wynosiła wówczas 89,8 proc.
- W styczniu 2025 r. w Polsce było 29 mln użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi 75,6 proc. całej populacji.
- 3,91 mln osób w Polsce nie korzystało z internetu na początku 2025 r., co oznacza, że 10,2 proc. populacji pozostawało „offline” na początku roku.



Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Jak Polacy korzystają z internetu
- Polacy najchętniej wykorzystują internet do utrzymywania kontaktu z innymi, ale także po to, by wyszukiwać potrzebne informacje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Najchętniej odwiedzane strony to Google, YouTube i Facebook.

- W Google Polacy najczęściej wyszukują hasło „pogoda”.

- Jeśli chodzi z kolei o zakupy online, najczęściej w Google Polacy szukali produktów kryjących się pod hasłem „buty”.

Kto korzysta z mediów społecznościowych w Polsce
- W styczniu 2025 r. w Polsce było 29 mln aktywnych użytkowników mediów społecznościowych.
- Liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce wzrosła o 1,1 miliona (+3,9 procent) między początkiem 2024 r. a początkiem 2025 r.
- Z mediów społecznościowych w Polsce korzystało 25,6 mln użytkowników w wieku 18 lat i starszych.
- 50,8 proc. użytkowników mediów społecznościowych w Polsce stanowiły kobiety, a 49,2 proc. mężczyźni.


Popularne platformy społecznościowe w Polsce
- Polacy najczęściej korzystali z Facebooka. Na początku 2025 roku Facebook miał w Polsce 18,7 mln użytkowników. Zasięg reklam Facebooka w Polsce wzrósł o 1,55 mln (+9,1 proc.) między styczniem 2024 r. a styczniem 2025 r.


Jeśli chodzi o inne platformy społecznościowe to:
- Na początku 2025 roku YouTube miał w Polsce 29 mln użytkowników. Zasięg reklam na YouTube na początku 2025 r. odpowiadał 75,6 proc. całkowitej populacji Polski na początku roku.
- Na początku 2025 roku Instagram miał w Polsce 11,3 mln użytkowników. Zasięg reklam na Instagramie w Polsce na początku roku odpowiadał 29,5 proc. całkowitej populacji.
- Na początku 2025 roku TikTok miał w Polsce 11,4 mln użytkowników w wieku 18 lat i więcej. Na początku 2025 roku reklamy TikToka dotarły do 36 proc. wszystkich dorosłych w wieku 18 lat i starszych w Polsce.
- Na początku 2025 r. LinkedIn miał 8,20 mln „członków” w Polsce.
- Na początku 2025 roku reklamy w Messengerze dotarły do 15,9 mln użytkowników w Polsce.
- Na początku 2025 roku Snapchat miał w Polsce 5,70 mln użytkowników. Zasięg reklam Snapchata w Polsce na początku roku odpowiadał 14,9 proc. ogółu populacji.
- Na początku 2025 roku X miał w Polsce 5,33 mln użytkowników. Zasięg reklam X w Polsce odpowiadał 13,9 proc. ogółu populacji.
- Na początku 2025 roku z serwisu Pinterest w Polsce korzystało 7,14 mln użytkowników. Zasięg reklam Pinteresta w Polsce na początku roku odpowiadał 18,6 proc. całej populacji.