#NMInsights: Rynek sponsoringu sportowego w Polsce 2025 [RAPORT]

#NMInsights: Rynek sponsoringu sportowego w Polsce 2025 [RAPORT]
Agencja Sponsoring Insight przedstawia raport „Rynek sponsoringu sportowego 2025”. W publikacji pokazano zestawienie dotyczące obrotu prawami sponsoringowymi w roku 2024.
O autorze
1 min czytania 2025-06-18

Raport zawiera kluczowe informacje na temat rynku praw sponsoringowych, między innymi:

  • jego szacunkową wartość w roku 2024,
  • dystrybucję wolumenu rynku pomiędzy dyscypliny sportu,
  • kategorię kontrahenta,
  • zestawienie najważniejszych sponsorów i najbardziej dochodowych właścicieli praw sponsoringowych.

Aby lepiej zobrazować dynamikę rozwoju sponsoringu sportowego i pokazać najważniejsze zmiany na rynku, wszystkie dane porównano z 2023 rokiem.

Ważną część raportu stanowi zestawienie wydarzeń, które miały największy wpływ na rozwój runku sponsoringowego w Polsce. Uwzględniono wśród nich zarówno duże imprezy, jak i inicjatywy branżowe czy zmiany regulacyjne wpływające na praktykę i rozliczanie sponsoringu.

W publikacji przeanalizowano także wpływ trendów, takich jak digitalizacja, wykorzystanie mediów społecznościowych oraz rozwój niestandardowych form aktywacji sponsoringowych, które zwiększają efektywność i zaangażowanie odbiorców.

Raport dostępny jest do pobrania na stronie.

Najważniejsze wnioski

  • Wartość rynku sponsoringu sportowego w 2024 roku w Polsce wyniosła 1 456 684 683 zł.

  • Dyscypliny sportowe, które przyniosły największe przychody ze sprzedaży praw sponsoringowych to przede wszystkim piłka nożna, siatkówka oraz koszykówka.

  • Jeśli z kolei chodzi o branże, które są w topie pod względem wydatków na zakup praw sponsoringowych to: energetyczno-paliwowa, FMCG oraz zakłady wzajemne/gry losowe.

  • W TOP 20 marek pod względem wydatków na zakup praw sponsoringowych znalazły się:

  • Wśród kluczowych wydarzeń kreujących dynamikę rynku sponsoringowego znalazły się: zmiany w strukturze partnerów Igi Świątek czy kampanie reklamowe przed IO 2024.

  • Prognozowana wartość rynku sponsoringowego w 2025 roku wynosi 1,5 mld zł.

PS Publikacja KPRM „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” [OPINIE]

PS2 „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa”: nowe zasady sponsoringu sportu