Raport zawiera kluczowe informacje na temat rynku praw sponsoringowych, między innymi:
- jego szacunkową wartość w roku 2024,
- dystrybucję wolumenu rynku pomiędzy dyscypliny sportu,
- kategorię kontrahenta,
- zestawienie najważniejszych sponsorów i najbardziej dochodowych właścicieli praw sponsoringowych.
Aby lepiej zobrazować dynamikę rozwoju sponsoringu sportowego i pokazać najważniejsze zmiany na rynku, wszystkie dane porównano z 2023 rokiem.
Ważną część raportu stanowi zestawienie wydarzeń, które miały największy wpływ na rozwój runku sponsoringowego w Polsce. Uwzględniono wśród nich zarówno duże imprezy, jak i inicjatywy branżowe czy zmiany regulacyjne wpływające na praktykę i rozliczanie sponsoringu.
W publikacji przeanalizowano także wpływ trendów, takich jak digitalizacja, wykorzystanie mediów społecznościowych oraz rozwój niestandardowych form aktywacji sponsoringowych, które zwiększają efektywność i zaangażowanie odbiorców.
Raport dostępny jest do pobrania na stronie.
Najważniejsze wnioski
- Wartość rynku sponsoringu sportowego w 2024 roku w Polsce wyniosła 1 456 684 683 zł.

- Dyscypliny sportowe, które przyniosły największe przychody ze sprzedaży praw sponsoringowych to przede wszystkim piłka nożna, siatkówka oraz koszykówka.

- Jeśli z kolei chodzi o branże, które są w topie pod względem wydatków na zakup praw sponsoringowych to: energetyczno-paliwowa, FMCG oraz zakłady wzajemne/gry losowe.

- W TOP 20 marek pod względem wydatków na zakup praw sponsoringowych znalazły się:

- Wśród kluczowych wydarzeń kreujących dynamikę rynku sponsoringowego znalazły się: zmiany w strukturze partnerów Igi Świątek czy kampanie reklamowe przed IO 2024.


- Prognozowana wartość rynku sponsoringowego w 2025 roku wynosi 1,5 mld zł.

PS Publikacja KPRM „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” [OPINIE]
PS2 „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa”: nowe zasady sponsoringu sportu