Organizacja CoorDown zwraca uwagę na to, że świat nigdy nie będzie równy dla wszystkich, jeśli decyzje, które go kształtują są podejmowane jedynie przez nielicznych, dla nielicznych. Jak pokazuje organizacja, osoby niepełnosprawne chcą być tam, gdzie podejmowane są ważne decyzje różnej rangi.
CoorDown podkreśla również, że w świecie, w którym tyle mówi się o inkluzywności, cofamy się o kilka kroków w tej kwestii. Ciężko wywalczone prawa osób niepełnosprawnych w pracy, szkole czy sporcie są często kwestionowane i wymazywane. Organizacja chce walczyć z tym zjawiskiem, a dodatkowo pokazać, że osoby niepełnosprawne chcą być wśród tych, którzy podejmują decyzje dotyczące świata, w którym żyją.
Zobacz również
Kampania „No Decision Without Us”
Kampania „No Decision Without Us„, zainicjowana przez CoorDown, pokazuje, że osoby niepełnosprawne muszą mieć swoje należne miejsce w społeczeństwie. W klipie promującym pokazano, że to, co łączy tę społeczność to chęć bycia częścią rozmów, które budują ich życie – od ubrań, które noszą, przez sposób życia, szkołę, pracę, aż po sposób projektowania przestrzeni wokół nich. Kampanii towarzyszy również oryginalny utwór muzyczny o musicalowym charakterze.
Na początku filmu można zobaczyć sypialnię Sophii, dziewczynki z zespołem Downa. Jej rodzice decydują, jaką sukienkę powinna założyć na ślub, nie pytając jej o zdanie. Nagle Sophia wpada do pokoju, domagając się głosu w tej decyzji. Inna zaprezentowana w klipie scena pokazuje osobę na wózku inwalidzkim, która chce być przy stole, przy którym zatwierdzany jest projekt nowego dworca kolejowego. W innym ujęciu, głuchy uczeń reaguje sarkazmem, gdy dyrektor szkoły każe wszystkim uciekać na dźwięk alarmu przeciwpożarowego. Takich przykładów jest więcej.
Do udziału w kampanii zaproszono profesjonalną międzynarodową obsadę, w której znalazły się między innymi Mia Noelle Rodriguez, młoda aktorka i piosenkarka z zespołem Downa czy Caterina Scorsone, uwielbiana aktorka z „Chirurgów”, mama córki z zespołem Downa i rzeczniczka Global Down Syndrome Foundation.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
– Wszyscy wiemy, jak ciężkie jest podejmowanie decyzji przez innych, bez możliwości wyrażenia naszego głosu. Faktem jest, że osoby niepełnosprawne doświadczają tej frustracji każdego dnia. Stają z nią twarzą w twarz w życiu prywatnym, w szkole, w pracy, w przestrzeniach, w których przebywają, podczas podróży i w życiu towarzyskim. Po latach powolnego, ale znaczącego postępu w kierunku bardziej inkluzywnego świata, dziś stoimy w obliczu niepokojącego niepowodzenia. Dzięki tej kampanii łączymy nasz głos ze wszystkimi osobami niepełnosprawnymi, uruchamiając wezwanie do działania, które przekracza wszelkie podziały i bariery. Tylko stając zjednoczeni i stanowczo domagając się miejsca przy stole decyzyjnym, możemy stawić czoła temu historycznemu momentowi, który wydaje się mieć na celu skazanie osób niepełnosprawnych na milczenie i niewidzialność – mówi Martina Fuga prezes CoorDown.
Słuchaj podcastu NowyMarketing