„NO GREY”, czyli Fiat rezygnuje z produkcji szarych samochodów

„NO GREY”, czyli Fiat rezygnuje z produkcji szarych samochodów
Włoska marka nie będzie już sprzedawać swoich modeli z szarym lakierem. Decyzji towarzyszy kampania, w której nowy Fiat 600 zostaje „utopiony" w w pomarańczowej farbie.
O autorze
1 min czytania 2023-06-30

Białe, szare i grafitowe – to chyba obecnie najpopularniejsze odcienie samochodów na ulicach. Jedni powiedzą, że są uniwersalne i eleganckie – drudzy, że nudne, mało widoczne na drodze i po prostu smutne. 

Włoska marka Fiat zachęca jednak kierowców do wyboru radośniejszych odcieni i dlatego postanawia… zrezygnować z produkowania szarych samochodów. Tę decyzję ogłosił dyrektor generalny Fiata, Olivier Francois, podczas festiwalu w mieście Lerici, w czasie letniego przesilenia 21 czerwca 2023 roku. 

Kampania z udziałem nowego Fiata 600e nosi tytuł „Operation No Gray”, czyli „Operacja: bez szarości”. W nagranym wideo widzimy prezesa marki, Oliviera Francoisa, który spacerujemalowniczym miasteczku i tłumaczy, że Fiat to włoska marka, a przecież Włochy to radość, miłość, energia. Z tego powodu marka nie zamierza dłużej produkować samochodów w szarym kolorze.

W kolejnym ujęciu widzimy, jak prezes wsiada do Fiata 600e, a ten zostaje podniesiony przez dźwig i… zanurzony w wielkiej beczce z pomarańczową farbą (wraz z mężczyzną w środku). Tym sposobem pożegnanie ze smutną szarością odbyło się z wielkim przytupem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co zamiast szarego?

Od teraz kupując modele 500e, 500 Hybrid, 500X, Panda i Tipo można wybrać tylko następujące kolory: biały Gelato, pomarańczowy Sicilia, pomarańczowy Paprika, czerwony Passione, Blu Dipinto di Blu, niebieski Italia, niebieski Venezia, zielony Rugiada, zielony Foresta, różowe złoto i kinowa czerń. Wszystkie mają nawiązywać do kraju pochodzenia Fiata.

Kampania promocyjna startuje 4 lipca 2023 roku, czyli w Dzień Niepodległości w Stanach Zjednoczonych. 4 lipca to też ważna data z innego powodu – tego dnia w 1957 roku zadebiutował oryginalny Fiat 500, którego reinkarnacja powróciła w 2007 roku i trwa do dziś.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Jedziesz do Grecji? Uber zaskoczy Cię…łódką

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wraz ze startem sezonu wakacyjnego, Uber ogłasza szereg nowych usług i aktualizacji produktów w całej Europie. Firma rozszerza swoje opcje Reserve, Comfort i Taxi, a także umożliwia zarezerwowanie wyprawy luksusową łodzią na Mykonos. Wszystko to za pośrednictwem aplikacji Uber.

PS 2 Volvo Cars stworzyło własną skórę, oszczędzając życie zwierząt

W duchu ekologicznego podejścia do produkcji samochodów, Volvo Cars zrezygnuje z tapicerek ze skór naturalnych. Aby je zastąpić, stworzyło „skórę” zupełnie nowego gatunku o nazwie Nordico.