W sieci pojawił się klip wideo „Nobody Cares”, stylistycznie nawiązujący do pełnych przepychu, barw i muzyki broadwayowskich musicali. To sposób firmy Fiverr, międzynarodowej platformy łączącej freelancerów z różnych dziedzin z klientami, na przyciągnięcie uwagi internautów do tematu, jakim jest sztuczna inteligencja. Spot to jednak tylko element dodatkowy towarzyszący publikacji raportu „2024 Generative AI Usage Report”.
ChatGPT, MidJourney i Firefly w czołówce
„2024 Generative AI Usage Report” objął 3300 freelancerów Fiverr, a wszystko po to, aby uzyskać informacje na temat narzędzi AI, których używają. Chodziło także o zdobycie informacji na temat trendów, wyników, potencjalnych wyzwań i korzyści płynących z używania poszczególnych programów. Jak się okazuje, to ChatGPT (88%), MidJourney (37%) i Firefly (29%) plasują się w czołówce najczęściej używanych narzędzi generatywnej AI wśród freelancerów. Na kolejnych miejscach znalazły się: Quillbot, Hugging Face oraz Gemini. Co więcej, badanie pokazuje, że ich wykorzystanie w analizowanej grupie wzrosło do 63%, czyli o 5% w stosunku do 2023 roku.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Autorzy „2024 Generative AI Usage Report” zwracają również uwagę na kluczowe znaczenie czynnika ludzkiego podczas korzystania ze sztucznej inteligencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Programiści i muzycy najchętniej korzystają z AI
Branżami, których przedstawiciele najchętniej korzystają z pomocy AI, są programowanie i technologia (wzrost odpowiednio o 86% i 10% w 2023 r.) oraz muzyka i audio (wzrost odpowiednio o 41% i 9% w porównaniu do 2023 r.). Jeśli chodzi o freelancerów, sztuczna inteligencja najczęściej wykorzystywana jest przez nich do tworzenia różnorodnych tekstów.
Mimo tak dużej popularności rozwiązań opartych na AI jej użytkownikom wciąż towarzyszy obawa związana z brakiem prywatności i niejasnymi kwestiami dotyczącymi praw autorskich. Badanie Fiverr pokazuje jednak wzrost zainteresowania freelancerów płatnymi wersjami narzędzi AI (w 2024 roku korzysta z nich 36% pytanych, czyli o 10% więcej niż rok wcześniej).
„Nobody Cares”
Aby jeszcze bardziej zwrócić uwagę internautów na wpływ ludzkiego czynnika na efekty korzystania z AI, Fiverr przygotowała kampanię „Nobody Cares”, której głównym elementem jest klip wideo. Jego stylistyka nawiązuje do cyrkowych występów lub broadwayowskich spektakli, jest pełna kolorów, jazzowej muzyki i ogólnego nadmiaru. Obrazowi towarzyszy też jingiel, a na ekranie zobaczymy Rossa Pomerantza, znanego jako Corporate Bro, oraz dyrektora generalnego Fiverr, Michę Kaufmana.
Zdjęcia: YouTube