Wyróżnikiem idei kreatywnej jest określenie „COŚ”. Autorzy działań nadali temu wyrażeniu dużej plastyczności – zmienia się w zależności od promowanych kategorii produktowych oraz kontekstu komunikacji. Dzięki temu wzmacnia sam przekaz i nadaje komunikatom ALDI charakterystyki i rozpoznawalności. Komunikacja jak zawsze pełna jest humoru i bliska codziennym sytuacjom, z których narodziła się sama idea kampanii – bo ile razy przy wychodzeniu na zakupy pada pytanie: „Idę na zakupy , chcesz coś?”, tyle razy padają prośby i odpowiedzi o to „coś”. I ALDI zawsze MA TO COŚ – coś słodkiego, coś na obiad, coś w promocji, coś na ząb. Atutem kampanii jest czytelność i autentyczność – zanurzona w codzienności, przemawia potocznym językiem do konsumenta.
Zobacz również
– Nasza kampania w sposób naturalny rozwija to, co jako marka przekazujemy już od kilku lat: bardzo dobre (międzynarodowe i lokalne) produkty wysokiej jakości mają w ALDI to coś, czego nie ma nigdzie indziej, po co warto wracać do nas w myśl hasła Raz ALDI zawsze ALDI. Nie zawsze wiemy, jak to „coś” nazwać, za to zawsze jesteśmy pewni, że dobrze wybierzemy. To „coś” sprawia, że w naszych sklepach jest wygodniej i taniej, a klienci zyskują przekonanie, że ALDI to pewność udanych zakupów – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji ALDI w Polsce.
Podczas kampanii wykorzystanych zostanie ponad 2000 nośników, które pojawią się w 96 miastach w Polsce, reklama ALDI będzie widoczna na autobusach w wybranych miastach oraz na wyświetlaczach bankomatów, DOOH (Digita out of Home) – w metrze i na dworcach w dużych miastach oraz w Internecie i telewizji. To bez wątpienia największa akcja reklamowa sieci od czasu jej wejścia na rynek Polski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– ALDI konsekwentnie rozwija się, otwierając nowe sklepy. Dziś już jesteśmy obecni w każdym województwie i chcemy także zagościć w większości polskich domów. Dlatego zdecydowaliśmy się rozpocząć kampanię telewizyjną, która jest kolejnym krokiem wzmacniającym rozpoznawalność marki w Polsce – dodaje Agnieszka Barańska.
Jak podkreśla sieć – kiedy raz poznałeś ALDI, zawsze będziesz chciał COŚ z ALDI. Dlaczego? Bo ALDI ma to COŚ! COŚ, czego nie ma gdzie indziej COŚ świeżego i pysznego. COŚ, co sprawia, że jest wygodnie i taniej. To proste: RAZ ALDI, ZAWSZE (COŚ Z) ALDI.
Działania promocyjne ALDI zostały zaplanowane na szeroką skalę i obejmują produkcję spotów TV, działania online video oraz, komunikację w social mediach, różnorodne formaty OOH i POS, komunikację w gazetkach marki, spoty radiowe i audiomarketing w miejscach sprzedaży oraz akcje specjalne.Agencja wsparła także komunikację wewnętrzną do pracowników firmy ALDI, informującą o nowej strategii. Kampania rozpoczęła się 8 listopada. Za strategię, kreację i nadzór nad realizacją działań odpowiada Opus B. Spoty TV wyreżyserował duet Frydrych&Zdanowski, produkcję organizował dom produkcyjny Bomaye, nad postprodukcją czuwało RIOdePost, udźwiękowieniem zajęli się Ztudio&Burza oraz LocoMotive.Zakupem mediów zajął się dom mediowy Carat i iProspect.