Nowa koncepcja SEO – odpowiedź na wymagania rynku i Google

Platforma WhitePress wspierająca działania content marketingowe uruchamia nowy edukacyjno-koncepcyjny projekt skierowany do specjalistów SEO oraz ich klientów.
O autorze
2 min czytania 2015-12-02

Zdjęcie royalty free z Fotolia

 „Nowa Koncepcja SEO” – bo tak brzmi nazwa projektu – ma na celu zebranie jak największej liczby materiałów edukacyjnych dotyczących skuteczniej promocji stron internetowych. Autorzy zakładają, że działania SEO powinny być realizowane kompleksowo wraz z innymi usługami i transparentnie raportowane oraz rozliczane.

Zwiększające się wymagania rynku i Google nie są komfortowe dla pozycjonerów. Zarazem jednak są ogromną szansą na stworzenie nowej efektywnej oferty usług. Usługi te mogą być bardzo korzystne i bezpieczne dla klientów, a zarazem pozwalać agencjom znacząco powiększyć ich przychody.

W ramach projektu WhitePress stawia również̇ na edukację samych klientów (właścicieli serwisów internetowych), aby byli świadomi tego, co mogą̨ wymagać́ od swoich agencji i potrafili weryfikować́ poprawność i zasadność́ wybranych działań́.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Materiały edukacyjne będą tworzone przez inicjatorów przedsięwzięcia oraz przez ekspertów z  kilkudziesięciu firm partnerskich i są dostępne pod adresem: www.whitepress.pl/nowa-koncepcja-seo.  Na wskazanej stronie znajdziemy także zapowiedzi webinarów, szkoleń otwartych, konferencji i wydarzeń związanych z inicjatywą.

Jednym z najważniejszych założeń projektu jest rozszerzenie kompetencji agencji SEO. Ich działania nie powinny kończyć się na optymalizacji strony i linkowaniu. Implementacja strategii content marketingowej, działania e-PR, mailing, remarketing, marketing automation to kolejne usługi, które opierają się o zasoby już stworzone przy nowoczesnych działaniach SEO. Realizacja tych usług w formie zintegrowanej to najbardziej efektywne rozwiązanie przy promocji serwisów www.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Autorzy projektu zakładają, że sprzedaż usług w oparciu o model abonamentowy jest bardzo korzystna, zarówno dla klienta, jak i dla agencji SEO. Okazuje się bowiem, że prowadząc działania w oparciu o model abonamentowy usługodawca nie jest w żaden sposób zablokowany przed nawet najdziwniejszymi i najbardziej kreatywnymi pomysłami pozyskania ruchu czy też linku. Rozliczenie z klientem może przybierać wiele form – rozpoczynając od stałego miesięcznego budżetu, poprzez rozliczenia od wykonanych usług (różne natężenie w kolejnych miesiącach), „za sukces”, a kończąc na rozliczeniach mieszanych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Działania promocyjne powinny być kompleksowe i transparentne dla klienta” – twierdzi Paweł Strykowski – CEO WhitePress – „Zadaniem agencji powinna być edukacja klienta, który powinien wiedzieć dlaczego pewne usługi są realizowane, jakie będą ich efekty, a jakie są zagrożenia. Współpraca ze świadomym klientem przy dobrej komunikacji wpływa na efektywność działań i pozwala na szybkiewprowadzenie nowych koncepcji i technologii.” 

Celem projektu jest wskazanie zarówno firmom i specjalistom SEO, jak i ich klientom sposobu migracji z usług SEO, które są rozliczane automatycznie, do kompleksowych i transparentnych usług o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Proces edukacji został podzielony na 6 etapów: dlaczego warto, jak zacząć, inbound, CM+SEO, e-PR, mierzenie i raportowanie.

„SEO oraz podejście do promocji stron internetowych ewoluuje. Stare schematy przestały działać. Branża SEO poszukując sposobu na bezpieczną i stabilną promocję swoich klientów doszła do momentu, w którym okazało się, że content marketing spełnia wszystkie założenia takiej właśnie strategii.” – mówi odpowiedzialny za projekt Tomasz Stopka – „dodatkowo dobrze przeprowadzona kampania CM jest w stanie wesprzeć kanały referall oraz direct.”

Na dzień rozpoczęcia projektu na stronie:  www.whitepress.pl/nowa-koncepcja-seo dostępnych jest ponad 30 eksperckich artykułów. Co miesiąc będą dodawane nowe treści, przeprowadzane webinaria, szkolenia otwarte, a po zakończeniu projektu zostanie wydana książka.