Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nowatorskie wideo AI: melt immersive studio i gwiazdy muzyki pop: PNAU, Bebe Rexha i Ozuna w teledysku „Stars”

Za reżyserię teledysku „Stars” oraz realizację efektów wizualnych (VFX) przy użyciu sztucznej inteligencji (AI) odpowiadają Kuba Matyka i Kamila Staszczyszyn, twórcy melt immersive studio i melt.ai.
O autorze
2 min czytania 2023-05-22

Uzyskanie płynności wideo AI i stworzenie niezwykłych koncepcji artystycznych wymagało nowych metod reżyserowania i kontrolowania sztucznej inteligencji. 

– Tworzenie i reżyserowanie teledysku do utworu „Stars” było wciągającą przygodą. Jej efektem jest eklektyczna i nieco surrealistyczna odyseja kosmiczna, łącząca urok kiczu charakterystycznego dla filmów science fiction z lat 70. z psychodelicznymi animacjami – mówi Kuba Matyka, experience director & co-founder, melt immersive studio i melt.ai. – Wyobraziliśmy sobie Bebe Rexha jako niezwykłą królową fantasy, niczym kultowa już Barbarella, grana przez Jane Fondę, która wyrusza w międzygalaktyczną podróż. W wyniku dziwnej anomalii jej statek rozbija się na obcej planecie, gdzie nasza bohaterka spotyka Ozunę, kosmiczną istotę, która mogła stać za tajemniczym wypadkiem – dodaje Kuba Matyka.

Nagrania obu gwiazd popu wykonano w studio, bez scenografii i kostiumów, by następnie na etapie post produkcji za pomocą efektów wizualnych i sztucznej inteligencji wykreować, postaci i światy

– Wytrenowaliśmy autorskie modele AI (oparte na Stable Diffusion), by zachowując unikatowe cechy artystów, otworzyć się na eksplorację różnych stylów i form postaci, które oglądamy w teledysku – tłumaczy Kamila Staszczyszyn, creative and art director & co-founder, melt immersive studio i melt.ai. – Po czym przyszła najciekawsza część procesu: opracowanie wyglądu naszych bohaterów i szalonego uniwersum, w którym się znajdują. Pomimo że jest to bardzo techniczne zadanie (wymagające uwzględnienia ogromnej ilości parametrów do dostrojenia), jest to najbardziej kreatywna część procesu. To prawdziwa współpraca między artystami a maszynami – czyniąca te ostatnie czymś więcej niż tylko wykorzystanym narzędziem – dodaje Kamila Staszczyszyn. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W singlu „Stars” australijskie trio muzyki elektronicznej – PNAU – połączyło siły z dwoma świeżymi międzynarodowymi gwiazdami. Bebe Rexha to nominowana do nagrody Grammy zdobywczyni czołowych miejsc na listach przebojów, mająca na swoim koncie współpracę z takimi artystami jak David Guetta czy Dolly Parton. Drugim wokalistą jest portorykańskie odkrycie reggaetonu i muzyki latynoamerykańskiej – Ozuna. Niezwykłe łączenie elementów reggaetonu, trapu i dancehallu przyniosło mu wiele nagród, w tym Billboard Latin Music Awards i Latin Grammy Awards.

Zobacz wideo PNAU, Bebe Rexha i Ozuna – „Stars”:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Stars” to emanacja czystej pozytywności, wyrażona za pomocą uwodzicielskiego koktajlu popowego disco, elektroniki i pulsującego basu, charakterystycznego dla PNAU. Optymistyczne wibracje utworu podnosi wokal Bebe Rexha, a następnie dołącza do niej przyjemny latynoski głos Ozuna.

Na potrzebny promocji teledysku „Stars” melt immersive studio i melt.ai opracowują także serię plakatów, pakiet social media assetów oraz instagramowy filtr AR.

melt immersive studio i melt.ai mają na swoim koncie teledyski zrealizowane przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji m.in. dla Rysy – „Herz”Kizo – „AVATAR” oraz PNAU x Troye Sivan – „You Know What I Need”, który przyniósł im nominację do Berlin Music Video Awards 2023.

PS Trackvertising, czyli jak teledysk staje się reklamą

Muzyka i marketing to zgrany duet. Nieraz za sukcesem reklamy stoi właśnie chwytliwa melodia. Czasem jednak krótki spot z muzyką w tle to za mało, by na długo wpisać się w świadomość odbiorców. Dlatego marki sięgają po trackvertising, zacierając granice między reklamą a teledyskiem.