Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nie szukał informacji w internecie na temat objawów, które mogły świadczyć o pogorszeniu stanu zdrowia. Wpisanie ich w wyszukiwarkę to bardzo często pierwszy odruch większości osób. Z artykułów czy materiałów wideo można jednak dowiedzieć się wielu szkodliwych informacji wzbudzających dodatkowy stres.
YouTube zwrócił uwagę, że okres pandemii COVID-19 to czas, w którym dezinformacja medyczna rozwinęła się na platformie. Pojawiło się na niej wówczas mnóstwo materiałów związanych, np. ze szczepionkami. Ostatecznie serwis postanowił podjąć poważne kroki, mające na celu m.in. usunięcie filmów szerzących informacje niezgodne z wytycznymi WHO.
Zobacz również
Jakie zmiany pojawią się na YouTube?
YouTube chce ustalić, które materiały są zgodne z ogólnoświatowymi wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia. W związku z tym usunięte zostaną treści, które:
-
zawierają nieprawidłowe informacje w zakresie profilaktyki, przenoszenia chorób czy skuteczności szczepionek (chodzi np. o treści polecające szkodliwe substancje w celu zwalczania dolegliwości);
-
zawierają nieprawdziwe informacje związane z procesem leczenia chorób (dotyczy to materiałów, które przede wszystkim promują niezbadane, szkodzące substancje lub praktyki zamiast poszukania pomocy specjalistów);
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
-
podważają istnienie niektórych chorób, schorzeń itp. (chodzi np. o materiały, w których zaprzecza się, że COVID-19 spowodował śmierć wielu osób).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
YouTube zwróci szczególną uwagę na materiały dotyczące leczenia raka. Przede wszystkim dlatego, że rak jest jedną z głównych przyczyn zgonów na świecie. Platforma chce, by w szczególności osoby znajdujące się w takiej sytuacji otrzymały wiarygodne oraz wysokiej jakości materiały.
Aplikacja dla lekarzy, pielęgniarek, psychologów i organizacji zdrowotnych
Poza działaniem związanym z usuwaniem fałszywych informacji w kontekście zdrowia, YouTube uruchomił w Wielkiej Brytanii aplikację YouTube Health dla licencjonowanych pracowników służby zdrowia. Użytkownicy mogą znaleźć tam zweryfikowane informacje związane z różnego rodzaju chorobami. Co ważne, do każdego z materiałów twórcy treści muszę podać źródło.
W pierwszej połowie 2022 roku w Wielkiej Brytanii z YouTube w każdym miesiącu korzystało średnio 96 proc. dorosłych. Z kolei w 2021 roku filmy dotyczące stanu zdrowia obejrzało ponad dwa miliardy mieszkańców UK (źródło: YouTube Blog).
PS Zawalcz o YouTube Works. Zgłoszenia do konkursu trwają
Zgłoszenia do tegorocznej edycji YouTube Works Awards 2023 już trwają. Konkurs, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, wyróżnia kreatywne i efektywne polskie kampanie wideo. Swoje projekty możecie zgłosić do 15 września poprzez formularz na stronie YouTube Works.
PS2 YouTube jako narzędzie marketingowe. Jak firmy wykorzystują platformę do promocji marki, produktów i usług?
Platforma YouTube daje mnóstwo możliwości do promocji marki i produktów. Niemal każda branża i firma ma możliwość znalezienia tam swojej niszy, jednak niewiele marek wie, jak się do tego zabrać. W artykule znajdziesz gotowe i sprawdzone rozwiązania wraz z przykładami, dzięki którym łatwiej osiągniesz sukces na tej platformie wideo.