To wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna działającą przy IAB Polska.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie marketerów, pracowników agencji i sieci reklamowych oraz agencji PR w okresie kwiecień-sierpień 2016. Zagadnienia poruszone w badaniu dotyczyły zarówno strategii, używanych narzędzi, procesu organizacji w firmie, jak i planowanych wydatków na działania content marketingowe. O ile branża zdaje sobie sprawę z atrakcyjności i potencjału drzemiącego w tej formie komunikacji, o tyle wyniki badania pokazują szczegółowo, na jakim etapie jest rynek polski.
Zobacz również
„Celem badania było sprawdzenie świadomości polskich marketerów oraz zbadanie potencjału, jaki niesie ze sobą ten typ komunikacji marketingowej. Na rynku istnieje wiele definicji content marketingu, tak więc postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób jest realizowany przez polskich marketerów”
– mówi Beata Żebrowska, szef Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Z badania wynika, że narzędzia content marketingu wykorzystywane przez polskie firmy służą przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki. Z różnych jego narzędzi korzysta już przeszło 80% badanych. Jednak aż 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tworzenie lub publikacja treści są zlecane firmom zewnętrznym w niewielkim stopniu (8%). Być może dlatego na rynku stosunkowo niewiele pojawia się innowacyjnych projektów content marketingowych, a najczęściej wybieranymi kanałami dystrybucji treści pozostają sprawdzone i „bezpieczne” social media (86%), firmowa strona (66%) czy e-mailing (65%). Za najskuteczniejsze narzędzia content marketingu zostały uznane natomiast artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych.
Wyniki badania stanowią pomyślną prognozę dla rozwoju content marketingu– ponad 40% ankietowanych zadeklarowało wzrost wydatków na ten cel.
Szczegółowa analiza wyników badania dostępna jest w Raporcie, który bezpłatnie można pobrać ze strony IAB POLSKA.