Koncept sklepów samoobsługowych rozwijany jest w odpowiedzi na oczekiwania współczesnego rynku, a oferta spożywcza zbudowana jest na podstawie preferencji zakupowych klientów convenience i dostosowana jest do potrzeb lokalnych konsumentów. Asortyment sklepu przy Galerii Wileńskiej skierowany jest głównie do tzw. klientów trafficowych, ale wychodzi również naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poszukujących artykułów pierwszej potrzeby – na śniadanie, obiad i kolację.
Wśród dostępnych w samoobsługowym sklepie Carrefour Express produktów znajduje się szeroka oferta food-to-go, czyli kanapki przekąski, słodycze czy napoje. W sklepie nabyć można również gotowe dania oraz podstawowe produkty obiadowe. Nie brakuje artykułów świeżych, takich jak pakowane jabłka, cytryny, pomidory, pieczywo, a także produktów wymagających przechowywania w lodówce, m.in. wędlin, mięsa, nabiału – jajek Carrefour BIO, mleka, masła, serów, jogurtów. W ofercie znajdują się również artykuły pierwszej potrzeby, w tym cukier, makaron, mąka, ryż. Klienci sklepu nabędą także maseczki higieniczne. W sklepie samoobsługowym zlokalizowany jest także automat ze świeżo mieloną kawą, która obecnie sprzedawana jest w zimowej promocji 2 zł za kubek.
Zobacz również
Sklep bazuje na technologii automatów sprzedażowych, które dopasowane są do charakteru produktów podawanych klientom za pomocą wind, gwarantując bezpieczeństwo artykułów nawet tak delikatnych jak jajka. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy, co oznacza, że lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych automatach sprzedażowych. Sklep zaprojektowany został z myślą o pełnej wygodzie klientów. Dlatego w nieprzewidzianej sytuacji, np. problemów z płatnością lub odbiorem produktów, można skorzystać z pomocy całodobowej infolinii. Samoobsługowy Carrefour Express dostosowano do wymogów sanitarnych i zastosowano w nim rozwiązania umożliwiające klientom dokonywanie bezpiecznych zakupów. Sklep wyposażony jest w dystrybutor z płynem do dezynfekcji rąk, a panele dotykowe podlegają regularnej dezynfekcji.
Partnerem technologicznym Carrefour przy projekcie jest firma MarketLAB.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwszy samoobsługowy Carrefour pojawił się pod koniec 2019 roku w Warszawie przy ul. Światowida 18.
PS2
W październiku 2018 roku w Poznaniu ruszył bezobsługowy i całodobowy supermarket Bio Family.
PS3
Także firma eobuwie.pl otworzyła w Poznaniu nowoczesny sklep, w którym klienci zamiast oglądać towar na półkach, mogą zamawiać produkty na sklepowych tabletach lub własnych urządzeniach mobilnych.
PS4
Firmy Eurocash i Microsoft przedstawiły wizję inteligentnego sklepu przyszłości – „Detalista 4.0” – pełnego rozwiązań technologicznych, które mają zapewnić właścicielom sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, a konsumentom wysoką jakość robienia zakupów.
PS5
Firma technologiczna Surge Cloud ma w planach uruchomienie 21 w pełni autonomicznych sklepów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Pierwszy pojawił się już w Poznaniu.